كلينيك تخصصي ايران نوين كلينيك تخصصي ايران نوين .

كلينيك تخصصي ايران نوين

كاشت و پيوند موي طبيعي سر

 

كاشت و پيوند موي طبيعي سر : روش ها و هزينه


كلينيك تخصصي پوست و مو ايران نوين



كمتر فردي است كه با شروع ريزش مو با هجوم انبوهي از احساسات ناخوشايندي چون خجالت، ناراحتي و كاهش اعتمادبه‌نفس روبرو نشود.

ما در كلينيك فوق تخصصي زيبايي ايران نوين خود را موظف مي‌دانيم تا اطلاعات كاملي را درمورد عمل كاشت مو در اختيارتان قرار دهيم وشما را از مزايا ومعايب تمام روش‌هاي موجود آگاه سازيم. سپس راهنمايي‌تان مي‌كنيم تابهترين برنامه درماني را متناسب با نيازها و اهداف خود انتخاب كنيد تا درنهايت از نتيجه ماندگار به دست آمده رضايت داشته باشيد.


عمل كاشت مو

در عين اينكه براي پيوند موي طبيعي،هر متقاضي بايد به‌صورت فردي مورد بررسي قرار گيرد، يك سري قوانين كلي براي انتخاب بهترين كانديد كاشت مو و جراحي وجود دارد كه عبارت‌اند از:

محدوده سني
جنسيت
ميزان ريزش مو
نوع مو
تراكم مو
نژاد
شل بودن پوست سر
انواع روش‌هاي كاشت مو
كاشت مو به روش FIT

توضيح : در روش پيوند موي سر، فوليكول‌هاي مو با مقدار كمي از پوست اطراف برداشته شده و سپس در شكاف‌هاي ريزي كه در موضع كاشت ايجاد شده جايگزين مي‌شوند . در اين روش نيازي به برش‌هاي وسيع پوست سر و بخيه وجود ندارد و جاي زخم در كف سر باقي نمي‌ماند و در كلينيك كاشت مو قابل اجرا است.
مدت زمان عمل جراحي: بسته به محل كاشت هر عمل به يك تا دو روز زمان نياز دارد.
نياز به بستري: اين عمل نياز به بستري نداشته و به صورت سرپائي انجام مي‌شود.
نياز به ترميم مجدد: در صورت مناسب بودن بانك موي بيمار، ممكن است عمل ترميم موي سر براي افزايش تراكم مو صورت گيرد.
فاصله بين زمان عمل اصلي و ترميم احتمالي: حدود ۱۲-۶ ماه
ميزان نتيجه گيري (درصد): بستگي به عوامل فردي مانند بانك مو و سن بيمار دارد در صورت شرايط ايده‌آل، اين عمل جواب‌دهي بسيار بالايي (بالاي ۹۰%) خواهد داشت.
تا چند روز نياز است تحت نظر پزشك باشد: ممكن است لازم باشد بيمار تا ۳ روز بعد از عمل براي تعويض پانسمان به پزشك مراجعه نمايد ولي آموزش‌هاي لازم به بيمار داده مي‌شود تا خود قادر به مراقبت از محل كاشت و برداشت باشد.
بيمار چند روز پس از انجام عمل مي تواند فعاليت عادي روزانه خود را داشته باشد: معمولا جراحي كاشت نيازي به استراحت ندارد و بيمار بعد از عمل مي‌تواند كارهاي روزمره خود را انجام دهد.

كاشت مو به روش FUT

توضيح : يكي ديگر از روش هاي پيوند مو، FUT است. در اين روش، تكه اي از پوست سر (معمولا پشت سر) كه حاوي تعداد مناسبي فوليكول مو باشد، به صورت نواري به پهناي حداكثر ۲ سانتي‌متر بريده مي‌شود و سپس اين نوار به واحدهاي فوليكولي ريز برش داده شده و اين واحدها در شكاف‌هاي ريز موضع كاشت جايگزين مي‌شوند.
مدت زمان عمل جراحي: معمولا ۱ روز
نياز به بستري: ندارد
نياز به ترميم مجدد: بسته به بانك مو و نياز به تراكم بيشتر دارد.
فاصله بين زمان عمل اصلي و ترميم احتمالي: ۱۲-۶ ماه
ميزان نتيجه گيري (درصد): به علت اينكه در اين روش فوليكول‌هاي سالم بيشتري به دست مي‌آيد جوابدهي آن بيشتر از كاشت مو fit و حدود ۹۷% مي‌باشد.
تا چند روز نياز است تحت نظر پزشك باشد: ۴-۳ روز پانسمان نياز دارد ولي بعد خود بيمار قادر به مراقبت است.
بيمار چند روز پس از انجام عمل مي تواند فعاليت عادي روزانه خود را داشته باشد: با تقبل هزينه كاشت مو ، فعاليت‌هاي سبك روزانه از فرداي روز عمل مانعي ندارند ولي تا زمان ترميم زخم و برداشتن بخيه‌ها بيمار بايد از كارهاي سنگين اجتناب نمايد.

كاشت مو به روش تركيبي

توضيح : در اين روش از هر دو تكنيك FIT و FUT استفاده مي‌شود.
مدت زمان عمل جراحي: ۲-۱ روز
نياز به بستري: ندارد
نياز به ترميم مجدد: بسته به بانك و تراكم مورد نياز
فاصله بين زمان عمل اصلي و ترميم احتمالي: ۱۲-۶ ماه
ميزان نتيجه‌گيري (درصد): تركيبي از دو روش : تركيبي از دو روش
تا چند روز نياز است تحت نظر پزشك باشد: مانند FUT
بيمار چند روز پس از انجام عمل مي‌تواند فعاليت عادي روزانه خود را داشته باشد: مانند FUT

نظر بيمار درباره كاشت مو در كلينيك ايران نوين
نكته‌هاي مهم پيش از جراحي

پزشك پيش از جراحي دستورات جامعي را در جلسه مشاوره و همچنين به صورت چاپي به بيمار ارائه مي‌دهد. بعضي از توصيه‌ هاي قبل از كاشت مو عبارت‌اند از:

در ۷ روز پيش از عمل و پس‌از آن بايد از مصرف آسپرين، الكل، مكمل‌هاي گياهي، مولتي‌ويتامين‌ها و داروهاي ضد التهاب خودداري كرد.
مصرف كافئين، براي مثال قهوه و چاي، را بايد تا حد يك فنجان در روز كاهش داد.
استعمال دخانيات، پچ نيكوتين و جويدن آدامس نيكوتين بايد كاملاً متوقف شود.
از يك هفته پيش از عمل بايد فعاليت بدني سنگين و ورزش كردن متوقف شود و انجام مجدد آنها به دست كم دو هفته پس از عمل موكول شود.
در كاشت مو در بانوان بايد آزمايش‌هاي ديگري را پيش از عمل انجام شود تا چنانچه ريزش مو در ابتلا به بيماري خاصي ريشه داشته باشد، مشخص شود و اقدام لازم براي درمان ريزش مو آن صورت گيرد.

چهار مرحله اصلي تمام عمل‌هاي كاشت مو
مرحله اول: آماده كردن ناحيه اهدا كننده و خارج كردن مو

بيمار در جراحي كاشت موي طبيعي هم اهداكننده وهم دريافت كننده است، در اين عمل مو از ناحيه اهداكننده در پشت سر خارج مي‌شود. علت انتخاب پشت سر به عنوان ناحيه اهداكننده اين است كه رويش موي اين ناحيه به دلايل ژنتيكي تا پايان عمر متوقف نمي‌شود.

برداشتن مو ازناحيه اهداكننده به دو روش انجام مي‌شود:

برداشتن باريكه مو: نوار باريكي از بافت بريده مي‌شود و سپس واحدهاي فوليكولي يك‌به‌يك زير ميكروسكوپ جدا مي‌شود.
استخراج واحد فوليكولي (FUE ): واحدهاي فوليكولي يك‌به‌يك با استفاده از دستگاه دستي SAFE از پوست ناحيه اهداكننده خارج مي‌شود و نيازي به جداسازي زير ميكروسكوپ نيست.

مرحله دوم: جدا كردن واحدهاي فوليكولي


در عمل كاشت باريكه مو، باريكه اهداكننده زير ميكروسكوپ مخصوص جراحي ترميم مو گذاشته مي‌شود و باريكه مو به پيوندهاي (گرافت‌هاي) بسيار ريزي از واحدهاي فوليكولي مجزا دربرگيرنده يك تا چهار تار مو تقسيم مي‌شود.

واحدهاي فوليكولي در عمل استخراج واحدهاي فوليكولي يك‌به‌يك با استفاده از دستگاه دستي SAFE از پوست ناحيه اهداكننده خارج مي‌شود و نيازي به جداسازي زير ميكروسكوپ نيست.
مرحله سوم: ايجاد ناحيه‌هاي دريافت كننده

جراح متخصص كاشت مو ناحيه‌هاي دريافت‌كننده مو را متناسب با برنامه كاشت زيبايي موي طراحي شده مختص هر بيمار در زاويه، جهت و موقعيت مناسب ايجاد مي‌كند.
مرحله چهارم: قرار دادن پيوندهاي مو


در پايان جراح متخصص با تقبل قيمت پيوند مو را با دقت در ناحيه‌هاي مشخص شده كم پشت و بدون موي پوست سر قرار مي‌دهد.

مراحل رويش و دوام موي كاشته شده مانند موي طبيعي است و رشد آنها حدود ۴ ماه پس از عمل شروع مي‌شود و بصورت دائمي و كاملا طبيعي قابل رشد است.

امروزه عمل كاشت موي سر به لطف فن‌آوري پيشرفته نتايجي چنان طبيعي را به دست مي‌دهد كه موي كاشته شده با موي طبيعي مو نمي‌زند.
توصيه‌هاي پس از عمل كاشت مو
بهبود و التيام پس از جراحي

پزشك در جلسه مشاوره و روز عمل توصيه‌هاي لازم را در خصوص مراقبت پس از جراحي كاشت موي سر به بيمار ارائه مي‌دهد. همچنين نسخه چاپي اين توصيه‌ها در اختيار بيمار گذاشته مي‌شود.
دارو

مصرف داروها را بايد مطابق تجويز پزشك از بعدازظهر روز جراحي شروع كرد.

آنتي بيوتيك
پردنيزولون
مسكن
داروهاي مخصوص تقويت مو مانند پروپشيا، داتاسترايد و ويويسكال

خونريزي

خونريزي جزيي يا ترشح كردن ناحيه اهداكننده در محل بخيه زدن غالباً رخ مي‌دهد. توصيه مي‌شود در طول چندشب نخست پس‌از عمل هنگام خوابيدن حوله روي بالشت قرار داده شود تا در صورت ترشح روبالشتي لك نشود. در صورت خونريزي كردن بايد گاز يا پارچه تميزي را ۱۰ تا ۱۵ دقيقه روي ناحيه محكم فشار داد. چنانچه خونريزي پس از ۱۵ دقيقه فشار دادن قطع نشود، بايد با پزشك تماس گرفت.
ورم

بيمار پس از اين عمل نيز مانند تمام جراحي‌ها با ورم مواجه مي‌شود. در حقيقت ورم كردن بخشي از فرايند التيام است. ميزان ورم در بيماران يكسان نيست و از ورم جزيي تا برآمدگي قابل ملاحظه متغير است. با رعايت نكات زير مي‌توان ميزان تورم را به حداقل رساند:

به مدت ۳ شب پس‌از جراحي، هنگام خوابيدن سر را با زاويه ۴۵ درجه بالا نگه داريد. مي‌توانيد روي صندلي‌هاي با پشتي متحرك بخوابيد يا دست كم سه بالشت را پشت گردن يا كمر قرار دهيد.
در طول روز هر دو ساعت يك بار به مدت ۲۰ دقيقه، كيسه‌ يخ پيچيده شده در پارچه‌اي تميز را روي پيشاني و شقيقه قرار دهيد. هيچ گاه نبايد يخ را مستقيم روي ناحيه پيوند زده شده گذاشت.
ماساژ پيشاني را با فشار محكم انجام دهيد تا مايع به سمت گوش‌ها حركت كند. ماساژ دادن را از شب عمل جراحي شروع كنيد و پس‌از هربار قرار دادن كيسه يخ ۳ تا ۴ دقيقه ماساژ دهيد. انتظار مي‌رود شدت ورم در روز سوم به حداكثر برسد.
چنانچه شدت ورم پس از سه روز قابل ملاحظه باشد، استفاده از كمپرس يخ را متوقف كنيد و كمپرس گرم را روي پيشاني و شقيقه‌ها بگذاريد و ماساژ را همان گونه كه توضيح داده شد، تكرار كنيد.

بررسي دردناك بودن كاشت مو

بسياري از افراد هنگام تصميم‌گيري در مورد انجام عمل كاشت موي سر ، نگران اين هستند كه اين عمل دردناك باشد. در توضيح بايد گفت كه خود جراحي به دليل بي‌حسي موضعي و تاثير دارو كاملاً بدون درد است.

بيماراني كه جراحي كاشت مو و كاشت ابرو را انجام داده‌اند، غالباً از راحتي و آرامش خود طي انجام عمل رضايت كامل دارند. از عوارض كاشت مو مي توان به درد پس‌از جراحي اشاره كرد كه آن را نيز مي‌توان با مصرف مسكن‌هاي غيرتجويزي تسكين داد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ تير ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۳۲:۱۲ توسط:داريوش موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :