كلينيك تخصصي ايران نوين كلينيك تخصصي ايران نوين .

كلينيك تخصصي ايران نوين

ماندگاري بوتاكس و عوامل موثر در آن

تزريق ژل و بوتاكس چطور باعث زيبايي مي شود و چقدر ماندگار است،كدام معتبر است؟

بوتاكس نام اختصاري سم بوتوليسم است. تزريق مقدار كمي از اين ماده بطور مستقيم در ماهيچه فعاليت آن را كم كرده و خطوطي را كه نتيجه پركاري آن روي صورت به وجود مي آيد از بين مي برد در نتيجه صورت جوان تر و شاداب تر به نظر مي رسد. يك روش سريع و نسبتا غير تهاجمي است.

خانمي هستم ۳۵ ساله كه در اثر رژيم غذايي دچار لاغري ناحيه گونه و چروك هاي پيشاني و كنار چشم و خط خنده شده ام. به پزشك متخصص مو پوست مراجعه كرده ام ايشان تشخيص دادند كه براي درمان مي توان از تزريق ژل و بوتاكس استفاده كنم، ولي من هيچگونه اطلاعي از اين علم ندارم و اين باعث نگراني من مي شود. لطفاً مرا راهنمايي فرماييد كه تزريق اين مواد باعث بهبودي چروك هاي من خواهد شد يا نه؟

بوتاكس، عوارض بوتاكس، تزريق بوتاكس، ضررهاي بوتاكس، اثر بوتاكس

خانم دكتر لطفاً بفرماييد كه ژل گونه و بوتاكس چيست؟

امروزه در كشورهاي اروپايي از تركيبات تزريقي متعددي جهت رفع چروك يا افزايش حجم اعضاي بدن استفاده مي شود كه متاسفانه در جامعه ما اطلاعات محدودي در اين باره وجود دارد. به اختصار بايد گفت كه اين نوع تركيبات به دو دسته كلي تقسيم مي شوند:
تركيبات فلج كننده :
كه با فلج كردن عضلات پيشاني يا دور چشم، اسپاسم آن ناحيه را رفع مي كنند و مانع از انقباض عضلات مي شوند، بنابراين باعث رفع چروك و گاه بالا بردن ابروها مي شوند و طول اثرشان بين ۳ تا ۶ ماه مي باشد.
بوتاكس نام اختصاري سم بوتوليسم است. تزريق مقدار كمي از اين ماده بطور مستقيم در ماهيچه فعاليت آن را كم كرده و خطوطي را كه نتيجه پركاري آن روي صورت به وجود مي آيد از بين مي برد در نتيجه صورت جوان تر و شاداب تر به نظر مي رسد. يك روش سريع و نسبتا غير تهاجمي است.
براي درمان چروكهاي پيشاني و كنار چشم ها (در مناطقي كه حركت عضلاني ضروري نيست) ميتوان از بوتاكس استفاده كرد تا از پيشرفت و ايجاد چروكها جلوگيري شود.
هم اكنون بوتاكس در آمريكا روشي است كه بيشترين استفاده را از نظر زيباسازي صورت دارد و هنرپيشه هاي هاليوودي بيشترين مصرف كنندگان اين ماده هستند.
تركيبات پُركننده :
كه با پركردن شيارها باعث پرشدن چروك ها مثل پركردن خط خنده، رفع لاغري دست و صورت، گودي زير چشم ها، افزايش حجم لب، گونه، چانه و نيز اندام ( سينه و…) مي شوند و اين تركيبات حتي براي پر كردن فرورفتگي هاي ضايعاتي چون سالك و… و نيز تغييرات محدود در حالت بيني كاربرد دارند. تركيبات پُركننده به دو نوع موقت و دائم تقسيم مي شوند.
البته نوع ژل دائم ( پلي اكريل آميد ) خود داراي انواع مختلفي مي باشد و مطالعات و تحقيقات متعدد بر روي برخي انواع آن در اروپا طي سي سال گذشته نشان داده كه نه تنها هيچ گونه حساسيت ، سرطان زايي، مسموميت و… با آن وجود ندارد، بلكه غيرقابل جذب و تجزيه بودن، تطابق كامل با بافت پيوندي بدن و يكنواختي كامل آن نيز به اثبات رسيده است.
ژل ها تركيباتي هستند كه چروك هاي عميق و گودي ها را پر كرده و از آن ها براي برجسته كردن گونه و لب استفاده مي شود. اثرشان بين ۶ ماه تا ۶ سال مي باشد.
ژل هاي موقت بين ۶ تا ۱۸ ماه و ژل هاي دائم حداقل تا ۶ سال ماندگاري دارند.
ژل هاي موقت مثل كلاژن ها و هيالورونيك اسيدها بوده و اسامي مختلفي مانند ژوودرم، روفيلان، رستيلن، ماتريدكس و… دارند.
ژل هاي دائم در اصل هميشگي بوده، اما چون بعد از گذشت ۵ تا ۶ سال كوچك تر شده و بافت هاي بدن نيز تحليل مي روند، ماندگاري آن ها را بايد بين ۵ تا ۱۰ سال در نظر گرفت. امروزه ژل هاي دائم به طور عمده شامل پلي اكريل آميد و پلي متيل متاكريلات مي باشند.

 

تفاوت بين ژل هاي پاژ و اكراميد چيست؟

ايجاد عوارضي همچون حساسيت نسبت به نوع آكراميد خيلي كم تر مي باشد و با توجه به اينكه فرمول هر دو ژل داراي ماندگاري يكساني مي باشد، تفاوت عمده در ميزان درجه خلوص و مواد افزودني به ژل پاژ و بسته بندي و تكنولوژي توليد آنهاست و ژل پاژ براي جاهاي ظريف مانند لب و خط خنده مناسب نميباشد.
خانم دكتر بفرماييد آيا تزريق بوتاكس، عوارضي را به دنبال دارد؟
عوارض بوتاكس به طور معمول، جز ضعف عضلات ناحيه اطراف محل تزريق، جدي نمي باشد. البته در صورتي كه تزريق توسط پزشك متخصص مو با تجربه انجام شود، هيچ گونه عارضه اي نخواهد داشت، ولي بيماراني كه بيماري هاي عصبي و عضلاني دارندو در فاز حاد هستند و يا زنان باردارو شيرده نبايستي از آمپول بوتاكس استفاده كنند،مضاف بر اين كه ديده شده تزريق بوتاكس باعث فروكش كردن سردردهاي ميگرني در بسياري از افراد مي شود، اما گاهي ممكن است سردرد به صورت موقت براي مدت چند روز اتفاق افتد و يا علايمي دال بر حساسيت ايجاد شود كه آن هم موقتي و گذراست.

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۱۵:۲۶ توسط:داريوش موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :