كلينيك تخصصي ايران نوين كلينيك تخصصي ايران نوين .

كلينيك تخصصي ايران نوين

كاربرد بوتاكس در پوست و زيبايي

بوتاكس چيست؟ بوتاكس چه عوارضي دارد؟

در آمارسال 2007 در آمريكا تعداد تزريق بوتاكس 2 برابر تمامي اعمال جراحي پلاستيك شامل: رينوپلاستي، پروتز سينه، كوچك كردن سينه، ابدو مينو پلاستي و ليپوساكشن بوده است. در عين حال اظهار نظرهاي ضد و نقيضي در مورد بوتاكس و عوارض آن (فوايد بوتاكس و مضرات بوتاكس ) به طور مرتب مطرح ميشود. مقاله زير ميكوشد به بسياري از اين سوالات پاسخ دهد، بدانيم كه بوتاكس مانند هرداروي ديگري بي ضرر نيست، اما با توجه به تنوع استفاده از آن جزو كم عارضه ترين داروهاي موجود است و مطمئنا انتخاب دارو و تكنيك مناسب، از بسياري از عوارض جلوگيري ميكند.

بوتاكس چيست؟

بوتاكس شكل تغيير يافته سم باكتري كلستريديوم بوتولينوم است. اين باكتري به طور معمول، باعث مسموميت غذايي ميشود، اما با تغيير ساختمان اين سم، دارويي به نام بوتاكس به دست آمده است كه فوايد دارويي متعدد و روزافزوني دارد. بوتاكس در واقع اسم تجاري اين دارو است كه توسط شركت آلرگان آمريكا ساخته ميشود . در ساير كشورها اين دارو به اسامي ديگري توليد مي شود كه معتبرترين آنها كه در ايران موجود است،ديسپورت نام دارد كه ساخته شركت ايپسن انگليس و مورد تاييد FDA است.

كاربرد بوتاكس در پوست و زيبايي چيست؟

به طور كلي كاربردهاي بوتاكس را ميتوان به 2دسته زيبايي و درماني تقسيم كرد.


كاربردهاي درماني در بوتاكس
كاربردهاي زيبايي در بوتاكس

نواحي تزريق بوتاكس

كاربرد هاي زيبايي در بوتاكس

  • رفع چين و چرو كهاي حركتي ،متوقف كردن پيشرفت چروك هاي ثابت مثلا در پيشاني، دور چشم، خط اخم، چينهاي دورلب و چين هاي چانه و گردن .
  • بالا بردن ابروها
  • بالا بردن گوشه لب ها
  • كاهش نمايش لثه هنگام خنديدن
  • بالا بردن نوك بيني

طول مدت اثر بوتاكس چقدر است؟

اين مدت در افراد مختلف متفاوت است و بين چند هفته تا ده ماه متغير است كه متوسط آن 3 ماه است. البته بايد تذكر داد كه از زمان تزريق بوتاكس ، تجزيه دارو شروع مي شود وبنابراين به تدريج اثر آن كاهش پيدا ميكند.به اين ترتيب منظور از مدت اثر بوتاكس فاصله بين زمان تزريق تا زمان ختم اثردارو است نه كاهش اثر دارو؛ يعني در انتهاي يك ماه اثر دارواز زمان شروع آن كمتر بوده و پس از 2 ماه كمتراز اثر يك ماه پس از تزريق است.

بوتاكس هر چند وقت يكبار بايد تكرار شود؟

بسته به طول مدت اثر آن دارد؛ به اين ترتيب كه اگر در كسي اثر آن كوتاه تر باقي ماند، قاعدتا تزريقات در فواصل كوتا هتر و در مواردي كه اثر دارو طولانيتر مي ماند، فاصله تزريق ها طولاني تر مي ماند بايد توجه داشت كه چون عضله فلج شده به تدريج لاغر ترمي شود بنابراين پس از مدتي به خصوص در عضلات ظريف پيشاني تاثير دارو طولاني است.

تزريق بوتاكس در چه مواردي ممنوع است؟

اگر بيماري سابقه حساسيت مشخص به بوتاكس يا سابقه ي بيماري هاي عصبي عضلاني مثل مياستني داشته باشد ،همچنين در خانم هاي باردار، در دوران شيردهي، در حضور عفونت فعال در محل تزريق مثل وجود جوش چركي مصرف بوتاكس تو صيه نمي شود.

آيا تزريق بوتاكس دردناك است؟

به هيچ وجه و تنها دردي مختصر و گذرا حس مي كنيد.

آيا تزريق بوتاكس منجر به كبودي قابل توجه مي شود؟

خير. كبودي به دنبال تزريق بوتاكس ناشايع و معمولا بسيار خفيف است.

آيا در صورتي كه مصرف بوتاكس قطع شود، عضلات صورت دچار افتادگي بيش از پيش نمي شوند؟

به هيچ وجه . اين اعتقاد از اين جهت شايع است كه اين فرد مدتي تحت تاثير بوتاكس حركت عمده اي در محل تزريق ندارد و احساس سنگيني و كشيدگي ميكند و با تمام شدن اثر دارو، اين احساس را از دست ميدهد و ميتواند دوباره ناحيه مورد نظر را چين دهد.عكس هايي كه قبل از تزريق گرفته مي شود به طور مشخص براي اثبات همين مسئله است.

تزريق بوتاكس را از چه سني مي توان شروع كرد؟

بسته به علت كاربرد بوتاكس دارد. سازمان دارويي آمريكا FDA كاربرد زيبايي بوتاكس را بين سنين 18 تا 65 سال مجاز شمرده است. بوتاكس در كودكان در درمان انقباضات عضلات نو احي مختلف از جمله كجي گردن به كار ميرود كه در اين مورد تاييد FDA راداراست.

آيا بوتاكس عوارض عمده اي به همراه دارد؟

بايد توجه داشت كه بوتاكس حتما عوارض هيچ دارويي از جمله بوتوكس صفر نيست،اما اين دارو مورد تاييد سازمان دارويي آمريكا FDA مي باشد. در عين حال تا كنون در كاربرد زيبايي بوتاكس در افراد بالغ عوارضي مثل انتشار سم به نواحي دور دست گزارش نشده است، به هر حال مطمئن ترين راه براي سلامت تزريق انجام آن نزد پزشك مجرب و مورد اطمينان است تا دارو و تكنيك استاندارد استفاده شود.

به طور معمول بوتاكس براي كدام نواحي به كار مي رود؟

براي پاسخ به شكل مراجعه كنيد.

تزريق بوتاكس چه مدت طول مي كشد؟

با رعايت حوصله و احتياط معمولا بيش از 2 دقيقه وقت نمي گيرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۴۰:۳۳ توسط:داريوش موضوع:

ماندگاري بوتاكس و عوامل موثر در آن

تزريق ژل و بوتاكس چطور باعث زيبايي مي شود و چقدر ماندگار است،كدام معتبر است؟

بوتاكس نام اختصاري سم بوتوليسم است. تزريق مقدار كمي از اين ماده بطور مستقيم در ماهيچه فعاليت آن را كم كرده و خطوطي را كه نتيجه پركاري آن روي صورت به وجود مي آيد از بين مي برد در نتيجه صورت جوان تر و شاداب تر به نظر مي رسد. يك روش سريع و نسبتا غير تهاجمي است.

خانمي هستم ۳۵ ساله كه در اثر رژيم غذايي دچار لاغري ناحيه گونه و چروك هاي پيشاني و كنار چشم و خط خنده شده ام. به پزشك متخصص مو پوست مراجعه كرده ام ايشان تشخيص دادند كه براي درمان مي توان از تزريق ژل و بوتاكس استفاده كنم، ولي من هيچگونه اطلاعي از اين علم ندارم و اين باعث نگراني من مي شود. لطفاً مرا راهنمايي فرماييد كه تزريق اين مواد باعث بهبودي چروك هاي من خواهد شد يا نه؟

بوتاكس، عوارض بوتاكس، تزريق بوتاكس، ضررهاي بوتاكس، اثر بوتاكس

خانم دكتر لطفاً بفرماييد كه ژل گونه و بوتاكس چيست؟

امروزه در كشورهاي اروپايي از تركيبات تزريقي متعددي جهت رفع چروك يا افزايش حجم اعضاي بدن استفاده مي شود كه متاسفانه در جامعه ما اطلاعات محدودي در اين باره وجود دارد. به اختصار بايد گفت كه اين نوع تركيبات به دو دسته كلي تقسيم مي شوند:
تركيبات فلج كننده :
كه با فلج كردن عضلات پيشاني يا دور چشم، اسپاسم آن ناحيه را رفع مي كنند و مانع از انقباض عضلات مي شوند، بنابراين باعث رفع چروك و گاه بالا بردن ابروها مي شوند و طول اثرشان بين ۳ تا ۶ ماه مي باشد.
بوتاكس نام اختصاري سم بوتوليسم است. تزريق مقدار كمي از اين ماده بطور مستقيم در ماهيچه فعاليت آن را كم كرده و خطوطي را كه نتيجه پركاري آن روي صورت به وجود مي آيد از بين مي برد در نتيجه صورت جوان تر و شاداب تر به نظر مي رسد. يك روش سريع و نسبتا غير تهاجمي است.
براي درمان چروكهاي پيشاني و كنار چشم ها (در مناطقي كه حركت عضلاني ضروري نيست) ميتوان از بوتاكس استفاده كرد تا از پيشرفت و ايجاد چروكها جلوگيري شود.
هم اكنون بوتاكس در آمريكا روشي است كه بيشترين استفاده را از نظر زيباسازي صورت دارد و هنرپيشه هاي هاليوودي بيشترين مصرف كنندگان اين ماده هستند.
تركيبات پُركننده :
كه با پركردن شيارها باعث پرشدن چروك ها مثل پركردن خط خنده، رفع لاغري دست و صورت، گودي زير چشم ها، افزايش حجم لب، گونه، چانه و نيز اندام ( سينه و…) مي شوند و اين تركيبات حتي براي پر كردن فرورفتگي هاي ضايعاتي چون سالك و… و نيز تغييرات محدود در حالت بيني كاربرد دارند. تركيبات پُركننده به دو نوع موقت و دائم تقسيم مي شوند.
البته نوع ژل دائم ( پلي اكريل آميد ) خود داراي انواع مختلفي مي باشد و مطالعات و تحقيقات متعدد بر روي برخي انواع آن در اروپا طي سي سال گذشته نشان داده كه نه تنها هيچ گونه حساسيت ، سرطان زايي، مسموميت و… با آن وجود ندارد، بلكه غيرقابل جذب و تجزيه بودن، تطابق كامل با بافت پيوندي بدن و يكنواختي كامل آن نيز به اثبات رسيده است.
ژل ها تركيباتي هستند كه چروك هاي عميق و گودي ها را پر كرده و از آن ها براي برجسته كردن گونه و لب استفاده مي شود. اثرشان بين ۶ ماه تا ۶ سال مي باشد.
ژل هاي موقت بين ۶ تا ۱۸ ماه و ژل هاي دائم حداقل تا ۶ سال ماندگاري دارند.
ژل هاي موقت مثل كلاژن ها و هيالورونيك اسيدها بوده و اسامي مختلفي مانند ژوودرم، روفيلان، رستيلن، ماتريدكس و… دارند.
ژل هاي دائم در اصل هميشگي بوده، اما چون بعد از گذشت ۵ تا ۶ سال كوچك تر شده و بافت هاي بدن نيز تحليل مي روند، ماندگاري آن ها را بايد بين ۵ تا ۱۰ سال در نظر گرفت. امروزه ژل هاي دائم به طور عمده شامل پلي اكريل آميد و پلي متيل متاكريلات مي باشند.

 

تفاوت بين ژل هاي پاژ و اكراميد چيست؟

ايجاد عوارضي همچون حساسيت نسبت به نوع آكراميد خيلي كم تر مي باشد و با توجه به اينكه فرمول هر دو ژل داراي ماندگاري يكساني مي باشد، تفاوت عمده در ميزان درجه خلوص و مواد افزودني به ژل پاژ و بسته بندي و تكنولوژي توليد آنهاست و ژل پاژ براي جاهاي ظريف مانند لب و خط خنده مناسب نميباشد.
خانم دكتر بفرماييد آيا تزريق بوتاكس، عوارضي را به دنبال دارد؟
عوارض بوتاكس به طور معمول، جز ضعف عضلات ناحيه اطراف محل تزريق، جدي نمي باشد. البته در صورتي كه تزريق توسط پزشك متخصص مو با تجربه انجام شود، هيچ گونه عارضه اي نخواهد داشت، ولي بيماراني كه بيماري هاي عصبي و عضلاني دارندو در فاز حاد هستند و يا زنان باردارو شيرده نبايستي از آمپول بوتاكس استفاده كنند،مضاف بر اين كه ديده شده تزريق بوتاكس باعث فروكش كردن سردردهاي ميگرني در بسياري از افراد مي شود، اما گاهي ممكن است سردرد به صورت موقت براي مدت چند روز اتفاق افتد و يا علايمي دال بر حساسيت ايجاد شود كه آن هم موقتي و گذراست.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۱۵:۲۶ توسط:داريوش موضوع:

توضيحاتي كامل در مورد چگونگي انجام بوتاكس و تزريق ژل

تزريق ژل به چه صورت مي باشد و آيا عوارضي هم به دنبال دارد؟
در مورد ژل هاي موقت، از آنجايي كه خيلي از اين ژل ها نوعي پروتئين بوده و بدن آن ها را به عنوان مواد بيگانه شناسايي نمي كند، معمولاً عوارضي نيز مشاهده نمي شود. حتي در موارد نادر اگر عوارضي ايجاد شود، چون به تدريج بدن اين مواد را جذب و تجزيه مي كند، هيچ گونه عارضه ماندگاري باقي نخواهد گذاشت.
 
اما در مورد ژل هاي دائم، گاهي عوارضي همچون حساسيت و حتي عفونت و گاهي جابه جايي ژل مشاهده مي شود كه براي پرهيز از آن، اولا در مورد افرادي كه سابقه بيماري هاي خود ايمني همچون آلرژي و آسم دارند بايستي آزمايش انجام شود و در بيماري هاي خود ايمني شديد مانند لوپوس ، روماتيسم و سندرم نفروتيك و نيز بيماري هاي سيستميك مانندديابت، بهتر است به طور كلي تزريق انجام نشود.
 
ثانياً براي جاهاي ظريف تر بهتر است فقط از انواع مرغوب استفاده شود.
 
ثالثا حجم مقدار ماده تزريق شده زياد نباشد.

چروك‌هاي صورت دو نوع‌اند :
۱ -  نوع ديناميك كه بر اثر حركت مكرر عضلات.صورت در طي سال‌ها ايجاد مي‌شوند.
 
۲ –  نوع استاتيك كه در اثر كاهش كشساني پوست به علل متفاوتي ازجمله جاذبه زمين به وجود  مي‌آيند.
 
 سال‌ها تنها راه درمان چروك‌هاي استاتيك ليفتينگ (lifting) صورت و ابرو بود كه البته چروك‌هاي ديناميك را درمان نمي‌كرد.
 
بعضي از افراد لبخندي تحت عنوان «لبخند موناليزا» دارند كه گوشه‌هاي دهان در حالت طبيعي به طرف پايين لب فوقاني كشيده مي‌شود. تزريق بوتاكس ميتواند اين حالت را از بين ببرد.
 
بوتاكس جهت زيبايي چگونه عمل مي كند؟ 
بوتاكس از طريق بلوك ايمپالس عصبي عمل مي كند و باعث كاهش حركت عضلات مي شود. با كاهش حركت، سطح پوست به تدريج صاف مي شود و خطوط متوسط تا شديد شروع به ناپديد شدن مي نمايند.

 

خانم دكتر بفرماييد آيا تزريق بوتاكس، عوارضي را به دنبال دارد؟

 

عوارض بوتاكس به طور معمول، جز ضعف عضلات ناحيه اطراف محل تزريق، جدي نمي باشد. البته در صورتي كه تزريق توسط پزشك متخصص مو با تجربه انجام شود، هيچ گونه عارضه اي نخواهد داشت، ولي بيماراني كه بيماري هاي عصبي و عضلاني دارندو در فاز حاد هستند و يا زنان باردارو شيرده نبايستي از آمپول بوتاكس استفاده كنند،مضاف بر اين كه ديده شده تزريق بوتاكس باعث فروكش كردن سردردهاي ميگرني در بسياري از افراد مي شود، اما گاهي ممكن است سردرد به صورت موقت براي مدت چند روز اتفاق افتد و يا علايمي دال بر حساسيت  ايجاد شود كه آن هم موقتي و گذراست.

تزريق ژل به چه صورت مي باشد و آيا عوارضي هم به دنبال دارد؟
در مورد ژل هاي موقت، از آنجايي كه خيلي از اين ژل ها نوعي پروتئين بوده و بدن آن ها را به عنوان مواد بيگانه شناسايي نمي كند، معمولاً عوارضي نيز مشاهده نمي شود. حتي در موارد نادر اگر عوارضي ايجاد شود، چون به تدريج بدن اين مواد را جذب و تجزيه مي كند، هيچ گونه عارضه ماندگاري باقي نخواهد گذاشت.
 
اما در مورد ژل هاي دائم، گاهي عوارضي همچون حساسيت و حتي عفونت و گاهي جابه جايي ژل مشاهده مي شود كه براي پرهيز از آن، اولا در مورد افرادي كه سابقه بيماري هاي خود ايمني همچون آلرژي و آسم دارند بايستي آزمايش انجام شود و در بيماري هاي خود ايمني شديد مانند لوپوس ، روماتيسم و سندرم نفروتيك و نيز بيماري هاي سيستميك مانندديابت، بهتر است به طور كلي تزريق انجام نشود.
 
ثانياً براي جاهاي ظريف تر بهتر است فقط از انواع مرغوب استفاده شود.
 
ثالثا حجم مقدار ماده تزريق شده زياد نباشد.

چروك‌هاي صورت دو نوع‌اند :
۱ -  نوع ديناميك كه بر اثر حركت مكرر عضلات.صورت در طي سال‌ها ايجاد مي‌شوند.
 
۲ –  نوع استاتيك كه در اثر كاهش كشساني پوست به علل متفاوتي ازجمله جاذبه زمين به وجود  مي‌آيند.
 
 سال‌ها تنها راه درمان چروك‌هاي استاتيك ليفتينگ (lifting) صورت و ابرو بود كه البته چروك‌هاي ديناميك را درمان نمي‌كرد.
 
بعضي از افراد لبخندي تحت عنوان «لبخند موناليزا» دارند كه گوشه‌هاي دهان در حالت طبيعي به طرف پايين لب فوقاني كشيده مي‌شود. تزريق بوتاكس ميتواند اين حالت را از بين ببرد.
 
بوتاكس جهت زيبايي چگونه عمل مي كند؟ 
بوتاكس از طريق بلوك ايمپالس عصبي عمل مي كند و باعث كاهش حركت عضلات مي شود. با كاهش حركت، سطح پوست به تدريج صاف مي شود و خطوط متوسط تا شديد شروع به ناپديد شدن مي نمايند.

 

 
 آيا بوتاكس بي خطر است؟ آيا سمي نيست؟ 

 

بوتاكس يك پروتئين خالص طبيعي است كه در دوز بسيار پايين تجويز مي شود. تاثير بوتاكس معمولا محدود به ناحيه تزريق شده مي شود و به جاهاي ديگر بدن سرايت نمي كند. بوتاكس توسط FDA تاييد شده است و كاربرد كلينيكي بيست ساله آن بي خطر بودن آن را به اثبات رسانده است.
 
آيا شما بعد ازتزريق بوتاكس طبيعي به نظر مي رسيد؟ 
اگر چه نتايج چشمگير هستند، اما نماي ظاهري صورت شما به هم نمي خورد. عضلات شل مي شوند به طوري كه شما هنوز مي توانيد لبخند بزنيد اما بدون چين و چروك . بعد از بوتاكس زمان زيادي براي بهبودي لازم نداريد و مي توانيد بلافاصله بعد از تزريق به سر كارتان برگرديد يا براي خريد بيرون برويد.
اغلب افراد، تقريبا هر سه تا شش ماه به تزريق مجدد بوتاكس نياز دارند. بوتاكس طي چند روز پخش مي شود و باعث شلي و از كار افتادن عضلاتي مي شود كه باعث چروك شده بودند. بوتاكس چروك هاي ديناميكي را از بين مي برد اما چين هاي عميق و استاتيك ممكن است به درمان هاي جايگزين مثل تزريق ژل يا فيلرها نياز داشته باشند.
 
پر كننده ها نتايج فوري دارند و بر اساس پركننده مورد استفاده ، ماندگاري پركننده هاي مورد استفاده با هم فرق دارد كه بسته به نوع ژل مي باشدو همچنين نتايج از شخصي به شخص ديگر متفاوت مي باشد. استفاده از سيگار يا در معرض قرار گرفتن آفتاب بدون محافظت توسط ضد آفتابها تاثير ماندگاري اين درمانها را كاهش مي دهد همانطوركه چنين اعمالي در ساير موارد درمانهاي زيبايي اثرات مضرمشابه براي پوست دارند. پزشك متخصص مو از بي حس كننده هاي موضعي يا ساير روش هاي بي حسي استفاده ميكندو  بنابر اين طي تزريق دردي وجود ندارد ويا بسيار كم است.
 
بهتر است از محصولات مورد تاييد FDA استفاده شود و از محصولات يا مواد با ماندگاري دائمي و يا بسيار طولاني به علت عوارض گرانولوم هاي جسم خارجي دوري نمود. 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۱۷:۱۶ توسط:داريوش موضوع:

حقايقي درباره بوتاكس و عوارض آن

عوارض بوتاكس

بوتاكس  يك سمّ است، قويترين سمي كه بشر تاكنون شناخته است. چنانچه فقط يك ميليونيوم گرم آن وارد بدن شود انسان را ميكشد. اين سمّ ميتواند تمام ماهيچه‌هاي ارادي و غير ارادي را فلج كند ولي از اين خاصيت امروزه براي درمان بيش از ۵۰ نوع بيماري استفاده ميشود. همچنين تزريق آن در زيباسازي بدن و بخصوص صورت كاربرد وسيعي دارد بنحويكه بوتاكس  در حال حاضر شايعترين اقدام براي زيبايي ‌ در جهان است.

اين سمّ چگونه ساخته ميشود؟

در حقيقت يك نوع باكتري به نامه كلوستريديوم بوتولينوم اين سمّ را توليد مي‌كند. اولين بار در اوائل قرن ۱۹ ميلادي يك نوع مسموميت غذايي بسيار كشنده كه عمدتاً از خوردن سوسيس ايجاد ميگرديد، شناخته شد. آنگاه اين باكتري و سمش كه به نام بوتولوس كه معادل كلمه سوسيس است كشف گرديد.

استفاده‌هاي درماني و زيبايي‌ آن از چه زماني آغاز شد و بيشتر در چه مواردي به كار ميرود؟

از دههٔ ۵۰ قرن بيستم استفاده ٔ درماني و از اواسط دههٔ ۸۰ كاربرد زيبايي ‌ آن شروع شد. در درمان بيماريهأيي كه به علت زيادي فعاليت و گرفتگي ماهيچه ها در چشم، صورت، گردن، حنجره، مري و اندامهاي بكار ميرود. در زيبايي ‌ نيز براي از ميان بردن چين و چروك هآئي كه به دليل فعاليت بيش از حد ماهيچه‌ها بوجود آمده‌اند استفاده ميشود.

مكانيزم اثر آن چيست؟

 

ماهيچه‌ها براي فعاليت و شروع انقباض بايد از اعصاب دستور بگيرند. فرمان عصبي بواسطه ماده اي شيميايي بنام استيل كولين به ماهيچه مي‌رسد. بوتاكس از ترشح اين ماده جلوگيري مينمايد. اين عمل مشابه ان است كه عصب يك ماهيچه موقتا قطع شود. در اين حالت عضله ديگر منقبض نشده وضعيف ميشود.

آيا فلج شدن عضله هميشگي است؟

خير. اثر اين دارو بين ۲ تا ۶ ماه مي‌باشد و پس آن ترشح استيل كولين مجددا آغاز شده و عضله شروع به حركت و انقباض مي‌كند.

چه مقدار ازاين دارو به منظور درماني و زيبايي‌ استفاده ميشود؟

مقدار اين دارو بر اساس واحد محاسبه ميشود، با توجه به خطرناك بودن آن بايد بين دوز درماني و كشندهٔ آن فاصلهٔ زيادي باشد. در تزريقات زيبايي ‌ حدوداً ۱۰۰ واحد و در درماني حداكثر ۶۰۰ واحد به كار ميرود، اين در حاليست كه دوز كشندي آن بيش از ۳۰۰۰ واحد است. اين دارو به چه شكلي‌ است و چگونه نگهداري ميشود؟ اين دارو به شكل تزريقي و به دو نام بوتاكس و ديسپورت مي‌باشد. البته امروزه در بيشتر نقاط دنيا از جمله در ايران نوع بوتاكس آن مصرف ميشود. نحوه نگهداري اين دارو نيز مهم است. عمر آن كوتاه بود و حتما بايد در دماي -۵ درجه سانتيگراد نگهداري شود، در غير اينصورت اثر آن از بين ميرود.

چگونه تزريق آن در صورت ميتواند چين و چروك را از بين ببرد؟

تمامي‌ حركات صورت از جمله حركات احساسي‌ و عاطفي صورت توسط عضلاتي كه درست زير پوست قرار دارند انجام ميشود. فعاليت و انقباض بيش از اندازهٔ اين عضلات باعث بوجود آمدن خطوطي در صورت ميشود. كار بوتاكس از كار انداختن موقت اين ماهيچه هاست.

تزريق بوتاكس بيشتر براي چه نواحي توصيه ميشود؟

مناسب ترن جائي‌ كه بوتاكس تزريق ميشود پيشاني است. با تزريق در اين منطقه مي‌توان خطوط عميقي كه بين دو ابرو ايجاد ميشود كه به آنها خط اخم گفته ميشود و همچنين خطوط عرضي پيشاني را برطرف كرد. بعلاوه خطوط ريز كنار چشم هم خيلي‌ خوب به اين تزريق جواب ميدهند. چنانچه انتخاب بيمار و روش تزريق صحيح باشد نتايج براي اين نقاط بسيار درخشان و راضي‌ كننده است.

آيا مي‌توان با تزريق در اين ناحيه به بالا بردن ابرو هم كمك كرد؟

بلي، چنانچه تزريق بروش خاصي‌ انجام شود، كناره هاي ابرو به سمت بالا ميرود كه البته اين امر مطلوب بسياري از افراد بخصوص خانم هاست.

بجز پيشاني مي‌توان در نقاط ديگر هم تزريق كرد؟

همانگونه كه ذكر شدبيشترين جائي‌ كه تزريق ميشود پيشاني، خط اخم و كنار چشم است كه چنانچه درست انجام شود عوارضي نداشته و از نتيجهٔ بسيار خوبي برخوردار است. تزريق را مي‌توان براي از بين بردن خطوط زير چشم، اطراف لب، خط خنده و خط زير و كنار گوشه هاي لب نيز استفاده كرد، منتها بايد به ميزان كم و توسط فرد بسيار مجرب انجام شودچون احتمال بروز عوارض در اين نقاط بيشتر است.

آيا در گردن هم مي‌توان از اين دارو سود برد؟

ماهيچهٔ نازكي بنام پلاتيسما به زير پوست گردن مي‌چسبد كه به مرور زمان و با افزايش سنّ فعاليت و انقباضش بيشتر و ضخيمتر ميگردد. اين امر سبب بوجود آمدن خطوط برجسته اي در دوطرفه خط وسط گردن ميشود و به فرد ظاهري مسن ميدهد. تزريق بوتاكس در چند نقطه اين ماهيچه باعث شل شدن آن و در نتيجه آزاد گرديدن پوست شده و گردن سفتتر و جوانتر به نظر ميرسد.

بوتاكس در چه مواردي نبايد مصرف شود؟

الف- كسانيكه سابقه حساسيت به اين دارو را دارند.
ب- كسانيكه بيماريهاي عفوني و التهابي فعال در صورت و اطراف آن دارند.
ج- حاملگي‌ و شيردهي
د- ابتلا به برخي‌ بيماريها ي عصبي و رواني‌
ه- مصرف برخي‌ داروها مخصوصا داروهاي قلبي
و- در كساني‌ كه پوست خيلي‌ ضخيم يا چين و چروك عميق دارند نتيجه‌ چندان مطلوبي ندارد.

آيا اين دارو در كساني‌ كه فشار خون بالا، ديابت، بيماريهاي مزمن ديگر دارند (بجز مواردي كه در بالا ذكر شد) مجاز است؟

به دليل آنكه بوتاكس تاثيري بر اين بيماريها ندارد مصرفش بلامانع است ولي‌ حتما بايد پزشك متخصص مو را در جريان گذشت.

آيا سنّ و جنس تاثيري در اثرگذاري آن دارد؟

خير. مصرف آن در سنين بالاتر از ۲۰ سال (بمنظور زيبايي ‌) مجاز است و زن و مرد نيز ميتوانند ازآن استفاده كنند. تاثير آن نيز در افراد مختلف مشابه است. تنها گروه كوچكي از افراد نسبت به اين دارو مقاومند و تاثيري بر آنان ندارد كه البته ربطي‌ به سنّ و جنس ندارد.

عوارض بوتاكس چيست؟

خوشبختانه عوارض عمومي همچون مسموميت و يا آلرژي بسيار نادر است، تنها برخي‌ افراد از ضعف شكايت ميكنند كه ظرف ۳ تا ۴ روز برطرف ميشود.

بيشتر عوارض موضعي است. تورّم، كبودي و خونمردگي گاهي ديده ميشود كه تا يك هفته خود به خود برطرف ميگردد.

مهمترين عوارض بوتاكس مربوط به ۳ چيز است، تزريق بيش از اندازه، تزريق نابجا و انتشار دارو به نقاط اطراف كه مورد نظر و قابل پيش بيني ‌ نيستند. در نتيجه ممكن است عضلات يا بيش از اندازه ضعيف شوند يا عضلات اطراف از كار بيفتند. علامت اينها در پيشاني و اطراف چشم افتادگي ابرو ، و بيني ، افتادگي پلك ، در اطراف دهان افتادگي دو گوشهٔ دهان و اشكال در غذا خوردن، و در گردن اگر عميق تزريق شود اشكال در بلع و صدا ميگردد.

گاهي اوقات نيز ممكن است عدم تقارن در دوطرف صورت به دليل تزريق نامساوي و يا تفاوت در جذب بوجود آيد مثلا ابرو در يك طرف بالاتر از طرف مقابل باشد.

بايد در نظر داشت كه تمامي اين عوارض موقتي بوده و پس از ۲ تا ۳ ماه خوب ميشود.

چه نكاتي‌ بايد پس از تزريق توسط بيمار رعايت شود؟

جهت جذب بهتر بوتاكس توسط ماهيچه‌ها و جلوگيري از انتشار آن به نقاط مجاور بهتر است اين مسائل رعايت شوند:

الف- بمدت ۴ ساعت نبايد دراز كشيد.
ب- روي محل تزريق را نبايد ماساژ داد.
ج- به مدت چند ساعت از كيسه ٔ يخ روي محل‌هاي تزريق استفاده شود.
د- عضلاتي كه در آنها تزريق شده را به طور ارادي منقبض كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۴۱:۳۹ توسط:داريوش موضوع:

بررسي تخصصي بوتاكس

بررسي 2 شركت توليد كننده داروي بوتاكس نشان مي‌دهد در يك دوره 9 ساله، 180 مورد عارضه شديد ناشي از مصرف اين دارو گزارش شده است و 16 تن نيز بر اثر مصرف آن جان خود را از دست داده‌اند.

در بيشتر اين موارد داروي بوتاكس براي رفع گرفتگي ماهيچه‌اي استفاده شده و به عوارض خطرناكي مانند اختلال بلع، ذات الريه و ورود ترشحات معده به ريه يا در اصطلاح آسپيراسيون منجر شده است.

بوتاكس‌هاي غيراستاندارد، به‌خصوص وقتي توسط افراد غيرمتخصص، بدون توجه به نكات ايمني تزريق شوند، بيشتر خطرآفرين است؛ حتماً اين را هم شنيده‌ايد كه دوز استفاده از اين سم دارويي خيلي اهميت دارد، به‌طوري كه مسموميت شديد با اين سم، به‌علت فلج كردن عضلات تنفسي، مي‌تواند منجر به مرگ شود.

همه اينها باعث شده تزريق غير كارشناسانه بوتاكس احتمال خطرات گوناگوني مثل غير قرينه شدن صورت و ابرو، افتادگي پلك و يا فلج صورت را به‌دنبال داشته باشد، انجمن جراحان پلاستيك و زيبايي كشورمان هم چندي پيش نسبت به خطرات تزريق بوتاكس كه در آرايشگاه‌ها و سالن‌هاي زيبايي انجام مي‌شود، هشدار داده بود.

تنها متخصصان پوست ماهر مي‌توانند از چنين عوارضي پيشگيري كنند، اما هشدار اخير حتي در مورد كاربرد صحيح اين دارو توسط متخصصان هم اعلام خطر جدي كرده است؛ البته سازمان غذا و داروي آمريكا در بررسي خود متوجه شد اكثر كودكاني كه پس از تزريق فوت كرده بودند، مبتلايان به فلج مغزي بودند و اين دارو براي درمان اسپاسم عضلاني پاي آنها استفاده شده بود.

جالب است بدانيد اگر چه در برخي كشور‌ها مصرف بوتاكس براي چنين بيماراني مورد تأييد است، اما سازمان غذا و داروي آمريكا هنوز به‌طور رسمي چنين كاربردي را براي بوتاكس مورد تأييد قرار نداده است.

نكته: عارضه‌هاي احتمالي و بي‌اهميت و نگراني بعد از تزريق عبارتند از: قرمزي محل تزريق، ورم موضع، خون مردگي، به ويژه در نواحي دور چشم، درد محل تزريق، سردردي كه ممكن است تا 3 ساعت طول بكشد، تهوع مختصر، ضعف عمومي و خارش. بعضي عوارض احتمالي ديررس كه اهميت بيشتري دارند نظير دوربيني، افتادگي پلك و ابرو نيز مطرح هستند كه اگر پزشك متخصص مو و بيمار نكات ظريفي را رعايت كنند، قابل پيشگيري هستند و به مرور زمان و خود به خود برطرف مي شوند، توجه داشته باشيد كه در صورت بروز ورم شديد در ناحيه تزريق، خون مردگي وسيع و نيز مشاهده افتادگي در پلك و ابرو بايد به پزشك متخصص مو خبر داد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۳۰:۰۱ توسط:داريوش موضوع:

نكاهي به عوارض و مضرات بوتاكس

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت: معمولا در يك تا سه درصد موارد تزريق بوتاكس، افتادگي پلك و يا ابرو مشاهده مي‌شود كه اين عوارض پس از گذشت 2 تا 6 هفته كاهش مي‌يابند.

دكتر سيما رسائي در گفت‌وگو با  ايسنا ، اظهار كرد: استفاده از داروها و يا انجام عمل جراحي علاوه بر اين‌ كه فوايدي دارند، ممكن است عوارضي منفي هم به همراه داشته باشند. معمولا آثار منفي روش‌هاي درماني بسيار اندك است به عنوان مثال استفاده از روش بوتاكس ممكن است در موارد اندكي آثاري منفي ايجاد كند ولي اين موارد اندك دليل قانع ‌كننده‌اي براي كنار گذاشتن اين روش نيست.

وي افزود: حساسيت بدن فرد، استفاده از مواد نامناسب و يا تزريق نادرست از مهمترين دلايلي است كه موجب مي‌شود روش بوتاكس عوارضي منفي داشته باشد. اين عوارض در صورت بروز بايد به دقت بررسي شوند تا علت آنها مشخص شود.

رسائي تصريح كرد: در صورت استفاده صحيح و به موقع از يك دارو و يا يك عمل جراحي، قطعا عوارض منفي آن نيز كاهش مي‌يابد بوتاكس نيز يكي از اين روش‌هاست كه بايد پس از بررسي كامل از سوي متخصص اعمال شود.

اين متخصص پوست ادامه داد: عوارض پس از تزريق بوتاكس معمولا كوتاه‌مدت است و به صورت كبودي و درد در ناحيه تزريق مشاهده مي‌شوند. همچنين تزريق بوتاكس در برخي افراد موجب ابتلا به درد در ناحيه پيشاني مي‌شود و در عين حال مواردي مشاهده شده كه سردرد افراد مبتلا به ميگرن با تزريق بوتاكس كاهش يافته است.

 وي اظهار كرد: افتادگي پلك و يا ابروها از جمله عوارض اجتناب‌ ناپذير اين روش درماني است كه معمولا پس از تزريق بوتاكس در يك تا سه درصد افراد مشاهده مي‌شود البته اين عوارض كوتاه‌مدت هستند و با گذشت 2 تا 6 هفته پس از تزريق رفع مي‌شوند.

رسائي گفت: زماني كه فردي روش بوتاكس را انتخاب و به مطب پزشك مراجعه مي‌كند، پزشك موظف است فوايد و عوارض ناشي از اين روش را براي بيمار تشريح كند و در نهايت انتخاب با بيمار است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۱۷:۳۱ توسط:داريوش موضوع:

فرآيند كاشت مو در كلينيك تخصصي كاشت مو ايران نوين

فرآيند كاشت مو در كلينيك تخصصي كاشت مو ايران نوين


اقدامات قبل از كاشت مو

متخصص پوست و مو قبل از انجام كاشت مو، در مورد وضعيت سلامت جسماني شما و انتظارات شما از عمل كاشت مو سؤالاتي مي‌پرسد. ازجمله اين‌كه:

  • چرا قصد داريد اين عمل را انجام دهيد، انتظارات شما از كاشت مو و نتايج نهايي آن چيست؟
  • وضعيت سلامت جسماني شما چگونه است؟ بيماري خاصي نداريد و به داروي خاصي آلرژي نداريد؟
  • در حال حاضر از چه داروها، ويتامين‌ها، مكمل‌ها يا درمان‌هاي گياهي استفاده مي‌كنيد؟ آيا سيگار مي‌كشيد و الكل مصرف مي‌كنيد؟

متخصص پوست و مو پيش از انجام كاشت اقدامات زير را انجام مي‌دهد و توصيه هاي قبل از كاشت مو به شما ميكند:

  • ارزيابي وضعيت سلامت جسماني بيمار، بيماري‌هايي كه در حال حاضر دارد يا سابقه ابتلا به آن را داشته و بررسي عوامل خطر
  • عكس‌برداري از سر بيمار و نواحي كه ريزش مو دارند، براي ثبت و تكميل پرونده بيمار
  • گفت‌وگو با بيمار در مورد روش‌ها و تكنيك‌هاي كاشت مو و گزينه‌هاي مناسب براي بيمار
  • صحبت با بيمار در مورد نتايجي كه از كاشت مو انتظار مي‌رود و خطرات احتمالي كاشت مو

انواع روش‌هاي كاشت مو

 كاشت مو در كلينيك تخصصي كاشت مو ايران نوين با استفاده از جديدترين متدهاي روز دنيا در كاشت موي طبيعي توسط تيمي از مجرب‌ترين تكنسين‌هاي كاشت مو و پزشك متخصص انجام مي‌شود. كاشت مو در اين كلينيك كاشت مو به روش fut ، fit و روش تركيبي و كاشت مو بدون نياز به جراحي انجام مي‌شود. البته در برخي از كلينيك ها روش sut هم انجام مي‌گردد. در ادامه به بررسي هركدام از روش‌ها خواهيم پرداخت.

روش fut

اين روش به چهار مرحله اصلي تقسيم مي‌شود: برداشت مو از ناحيه اهداكننده، آماده‌سازي گرافت، ايجاد ناحيه دريافت‌كننده و قرار دادن گرافت.

برداشت مو از ناحيه اهداكننده: اولين مرحله اين روش برداشت نوار اهداكننده از محل دريافت‌كننده به شكلي است كه كمترين آسيب به موهاي اهداكننده وارد شود و كمترين جاي زخم در ناحيه اهداكننده پس از بخيه زدن بافت ايجاد شود. اين روش به محدود شدن ايجاد جاي زخم در ناحيه اهداكننده كمك مي‌كند، زيرا به مو اين امكان را مي‌دهد تا از جاي زخم رشد كند و نمايان بودن را به حداقل برساند.

آماده‌سازي گرافت: در اين مرحله باريكه اهداكننده زير ميكروسكوپ مخصوص جراحي ترميم مو گذاشته مي‌شود و باريكه مو به پيوندهاي (گرافت‌هاي) بسيار ريزي از واحدهاي فوليكولي مجزا دربرگيرنده يك تا چهار تار مو تقسيم مي‌شود.

ايجاد نواحي دريافت‌كننده: جراح متخصص كاشت مو ناحيه‌هاي دريافت‌كننده مو را متناسب با برنامه كاشت زيبايي موي طراحي شده مختص هر بيمار در زاويه، جهت و موقعيت مناسب ايجاد مي‌كند.

قرار دادن: در پايان جراح متخصص پيوندهاي مو را با دقت در ناحيه‌هاي مشخص‌شده كم‌پشت و بدون موي پوست سر قرار مي‌دهد.

روش FUE) fit)

در طول كاشت موبه روش FUE، واحدهاي فوليكولي مجزا (گروه‌هاي موي يك، دو، سه و چهار تار مويي كه به‌صورت طبيعي در پوست سر رشد مي‌كنند) با استفاده از يك پانچ بسيار ريز يكي‌يكي برداشت مي‌شوند. اندازه اين پانچ بين 0.7 تا 1 ميلي‌متر است. عموماً موي ناحيه اهداكننده، كوتاه مي‌شود تا پزشك بتواند پوست سر بيمار را مشاهده كند. واحدهاي فوليكولي (كه گرافت نام دارند) از نواحي مقاوم در برابر طاسي در كناره‌ها و پشت سر (كه به آن‌ها نواحي اهداكننده گفته مي‌شود) با استفاده از يك فرآيند چندمرحله‌اي گرفته مي‌شوند.
وقتي واحد فوليكولي از بافت‌هاي مجاور جدا شود، مي‌توان آن را اغلب با انبركي كه موي بالاي سطح پوست را مي‌گيرد، استخراج كرد. هر گرافت واحد فوليكولي بايد با دقت در نواحي دريافت‌كننده (نواحي موردنظر براي كاشت موي طبيعي) كوچكي كه پزشك در نواحي طاس يا كم‌پشت پوست سر ايجاد كرده، قرار داده شوند. بسته به ترجيح پزشك، واحدهاي فوليكولي به دو صورت در ناحيه دريافت‌كننده قرار داده مي‌شوند يا فوراً پس از برداشت هر گرافت در نواحي دريافت‌كننده از پيش ايجادشده قرار مي‌گيرد يا پس از اتمام فرآيند استخراج واحدهاي فوليكولي اين كار صورت مي‌گيرد. گرافت هاي برداشت‌شده كه فوراً كاشت نشوند، به‌دقت در يك محلول حاوي سالين نگهداري مي‌شوند. از محلول‌هاي نگهداري بافت ديگر مي‌توان به بافر، مواد مغذي و آنتي‌اكسيدان‌ها يا پلاسماي غني از پلاكت حاوي فاكتورهاي رشد و ويژگي‌هاي بهبود زخم اشاره كرد. محلول‌هاي نگهدارنده مانع از خشك و كم آب شدن واحدهاي فوليكولي مي‌شود كه فوراً در نواحي دريافت‌كننده پوست سر كاشت نمي‌شوند.

مزاياي كاشت مو به روش FUE) fit)

 از مزاياي كاشت موي طبيعي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • كم تهاجمي‌تر بودن روش
  • كاهش ايجاد جاي زخم و امكان كوتاه كردن مو
  • زمان درمان كمتر و بهبودي سريع‌تر و نيازهاي درماني كم بعد از عمل
  • نواحي برداشت واحدهاي فوليكولي بيشتر و امكان استخراج موي بدن (BHT)
  • بهترين روش براي موارد خاص و كوچك (بهترين روش بازسازي و كاشت ابرو )

مزايا در ادامه به‌طور مفصل توضيح داده مي‌شود.

از ديگر مزاياي كاشت موي طبيعي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

كم تهاجمي‌تر بودن روش : برخلاف روش كاشت مو FUT كه در آن رشته از پوست سر حاوي واحدهاي فوليكولي برداشت جدا مي‌شود، برش ايجاد مي‌شود و زخم با بخيه بسته مي‌شود، گرافت هاي و بافت مجاور در روش FIT به‌صورت مجزا با استفاده از پانچ‌هايي برداشت مي‌شود. به همين دليل، بسياري از افراد، اين روش را به نسبت روش FUT كم تهاجمي‌تر مي‌دانند.

كاهش ايجاد جاي زخم و امكان كوتاه كردن مو : علاوه بر كم تهاجمي‌تر بودن، اين روش كاشت مو همچنين مانند روش FUT جاي زخم خطي ايجاد نمي‌كند. اگرچه بسياري از جراحان با استعداد مي‌توانند جاي زخم‌هاي خطي غيرقابل تشخيصي را با روش‌هاي برش‌زني ايجاد كنند، اما به‌هرحال روش FUT هميشه يك جاي زخم خطي باريك در بالا و پشت سر ايجاد مي‌كند. علاوه بر اين، فيزيولوژي يا فعاليت‌هاي پس از عمل بعضي از بيماران باعث كشيدگي بيش‌ازحد و درمان نامناسب ناحيه زخم در روش كاشت موي FUT مي‌شود. اين مسئله اغلب منجر به ايجاد جاي زخم بيشتر و برجسته‌تر در ناحيه اهداكننده مي‌شود.

زمان درمان كمتر و بهبودي سريع‌تر و نيازهاي درماني كم بعد از عمل : بسياري از جراحان كاشت مو بر اين عقيده هستند كه ماهيت غيرتهاجمي‌تر روش FUE منجر به زمان درمان و بهبودي سريع‌تر نسبت به روش كاشت موي FUT مي‌شود. به دليل اينكه زخمي بسته نمي‌شود و از بخيه استفاده مي‌شود و در طول دوره درمان در ناحيه اهداكننده كشيدگي به وجود نمي‌آيد، عموماً در روش كاشت موي FUE بيمار درد و ناراحتي كمتري را در ناحيه اهداكننده احساس مي‌كند. بيماراني كه روش FUE را انجام مي‌دهند عموماً سريع‌تر مي‌توانند زندگي روزمره و فعاليت‌هاي خود را از سر بگيرند.

بهترين روش براي موارد خاص و كوچك (بهترين روش بازسازي ابرو): با توجه به اينكه روش كاشت موي FUE عموماً نسبت به روش FUT كم تهاجمي‌تر است و در مدت‌زمان كمتري انجام مي‌شود، براي موارد خاص و كوچك بهينه است. براي مثال، روش كاشت موي FUE براي بيماران جوان‌تري كه تنها به تعداد گرافت كمي نياز دارد و نمي‌خواهند جاي زخم خطي در سر آن‌ها ايجاد شود، فوق‌العاده است. همچنين، روش FUE براي روش‌هاي كاشت موي مخصوص مثل بازسازي ابرو (كاشت ابرو) كه در آن به استخراج تعداد كمي گرافت مخصوص (به‌عبارت‌ديگر واحدهاي فوليكولي مجزاي مو) با كمترين جاي زخم نياز است، بسيار مناسب است.

عمولا عوارض كاشت مو جزئي هستند و بدون اينكه اثري بر نتيجه نهايي داشته باشد، مي‌توان آن‌ها را برطرف كرد. اين روش جراحي به‌طوركلي بسيار موفقيت‌آميز و بي‌خطر است، اما با توجه به اين‌كه به‌سختي مي‌توان پيش‌بيني كرد كه اين روش براي هر بيمار چگونه عمل مي‌كند، ممكن است مشكلاتي به وجود بيايد. به‌طوركلي، هر فردي نسبت به هر عمل واكنش متفاوتي دارد. اين روش براي اغلب افراد نتايج مثبتي را به همراه دارد، اما در صورت با تجربه نبودن جراح مشكلاتي ممكن است به وجود بيايد

عوارض جانبي احتمالي اين روش جراحي شامل موارد زير است:

  • رشد ضعيف يا كند مو: احتمالاً ناشي از آسيب به فوليكول‌ها است.
    عفونت: اين مشكل به‌ندرت پيش مي‌آيد، زيرا قبل و پس از كاشت مو بيمار داروهاي آنتي‌بيوتيك مصرف مي‌كند.
    جاي زخم مشخص: جراح سعي مي‌كند برش را در بخش مناسبي از ناحيه اهداكننده قرار دهد تا به‌سختي بتوان به وجود آن پي برد.
    التيام نامناسب زخم: عوامل ژنتيكي در وجود اين مشكل نقش ايفا مي‌كنند و بعضي از افراد نسبت به افراد ديگر سريع‌تر بهبودي پيدا مي‌كنند.
    تغيير در رنگدانه پوست: احتمال تغيير رنگ پوست (تيره شدن) وجود دارد، البته اين اتفاق به‌ندرت پيش مي‌آيد.

 هر روش جراحي عوارضي به همراه دارد و روش جراحي كاشت مو نيز از اين قاعده مستثنا نيست؛ اما درصورتي‌كه اين عمل نزد پزشك معتبر انجام شود، عوارض كاشت موي سر بسيار كاهش مي‌يابد. پزشكان متخصص كلينيك تخصصي كاشت مو ايران نوين با تجربه و سابقه درخشان خود در اين زمينه، عوارض جانبي اين عمل را تا حد ممكن كاهش مي‌دهند تا شما بتوانيد به بهترين نتايج ممكن دست يابيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۷:۴۸:۳۰ توسط:داريوش موضوع:

كاشت موي طبيعي


بيش از پنجاه درصد از مردان تا 50 سالگي ريزش موي سر را تجربه مي كنند و در بسياري از آن‌ها، ريزش مو زودتر در 20، 30 سالگي يا حتي در دوره نوجواني شروع مي‌شود. ريزش مو مردان اغلب چيزي بيشتر از كم پشت شدن خط مو است. اين مشكل معمولا اعتماد به نفس و روحيه فرد را تحت تاثير قرار داده است.

در كاشت مو طبيعي، واحد هاي فوليكولي مو از ناحيه اهدا كننده مو كه اغلب موي پشت سر است جدا مي شود و به ناحيه دريافت كننده (ناحيه طاس سر) انتقال داده مي شود. اين واحدهاي فوليكولي طبيعي هستند و در صورتي كه به درستي كشت شوند، رشد طبيعي مو در ناحيه طاس سر خود اتفاق مي افتد. كاشت موي طبيعي و كاشت مو ابرو روشي ايمن است، دوره بهبودي كوتاه و عوارض جانبي اندكي دارد. مسئله اي كه در موفقيت و اثرگذاري اين عمل بسيار مهم است اين است كه، جراحي كه اين روش را انجام مي دهد بايد مهارت و تجربه بالايي داشته باشد.

وقتي فردي دچار طاسي و يا كم مويي باشد مي تواند از يكي از روش هاي كاشت مو استفاده كند. كاشت موي طبيعي يك عمل جراحي مي باشد و براي دريافت بهترين نتيجه كاشت مو مي بايست توسط پزشك متخصص و جراح انجام شود. طبق قوانين داخلي ايران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، كاشت مو فقط در بيمارستان ها و كلينيك هاي داراي مجوز انجام عمل كاشت مو مي تواند انجام شود. اين مجوز در محل كلينيك كاشت مو مي بايست نصب و براي بيماران قابل رويت باشد. كاشت مو به روش هاي سه گانه Fit ،Fut و يا روش تركيبي استفاده مي شود كه هريك ويژگي هاي خود را دارد و پزشك پيش از عمل كاشت مو نسبت به وضعيت موي بيمار بهترين روش را انتخاب مي نمايد.
كاشت مو يا پيوند موي زنده جابجا كردن موهاي موجود فرد مي باشد و اضافه كردن مو به سر فرد نيست در حقيقت در كاشت مو ما موهاي پشت سر فرد را كه به آن بانك مو مي گوئيم برميداريم و آنها را آماده مي كنيم و در جلوي سر و مناطق طاسي كاشت انجام مي دهيم. در اين پروسه انتقال بانك موي مراجعه كننده بسيار مهم مي باشد . تكنيك متخصص جراح كاشت مو نيز بسيار مهم مي باشد تا بيشترين مقدار مو برداشته و كاشته شود و موها در بهترين جاي طاسي كاشته شود و بهترين نما و بيشترين تراكم ايجاد شود.
كاشت ابرو

ابروهايي كه پر هستند، ظاهر متناسب و زيبايي دارند و معمولاً توجه سايرين را به خود جلب نمي‌كنند. اما چيزي كه باعث جلب توجه ديگران مي‌شود، وجود ابروهاي نازك يا خالي است كه مي‌تواند توجه ناخواسته ساير افراد را به سمت شما جلب كند. در كلينيك مدرن، از روش‌هاي تأييد شده كاشت ابرو براي رفع دائم مشكل كم مويي ابرو استفاده مي‌كنيم. ترميم ابرو يك راهكار مؤثر براي جايگزيني ابرو يا اصلاح بخش‌هاي كوچك از موهاي از بين رفته است كه به خاطر برداشتن بيش از حد موي ابرو، اثرات ناشي از زخم‌ها، يا مسائل ژنتيك در افراد مشاهده مي‌شود. براي ترميم ابرو از تكنيك‌هاي مشابه كاشت موي ابرو استفاده مي‌شود كه در آن مقدار كمي از موهاي بالاي ناحيه گوش در ناحيه ابرو كاشته مي‌شود. اين فرآيند توسط پزشكان متخصص پوست و مو انجام مي‌شود و مانند كاشت مژه دائم فقط به ۴ الي ۷ ساعت زمان نياز دارد. كه در ادامه به بحث هزينه و مراحل كاشت ابروي طبيعي مي‌پردازيم.

لاغري با ليپوماتيك يك راه سريع و موثر براي برداشتن چربي هايي است كه پيش از اين قادر به از بين بردن آن نبوده ايد.
به كمك ليپوماتيك چربي هاي تجمع يافته در نواحي مختلف مانند پهلو و ران ها و شكم و كفل ها را مي توان از بين برد.
پيش از ليپوماتيك دستگاه هايي نظير ليپوليز يا ليپوساكشن مورد استفاده قرار مي گرفت، در بهره گيري از روش هاي ساكشن و يا ليپوليزر كه منجر به تخليه چربي ها مي شد، حالت تهاجمي تري نسبت به ليپوماتيك داشت. اين روش بسياربي خطر مي باشد و امروزه در دنيا يك روش مطمئن براي لاغري و تخليه چربي شناخته شده است. لاغري با ليپوماتيك مخاطره اي براي فرد در پي ندارد و معمولا در طول يك جلسه نتيجه ي بسيار مطلوبي را به فرد متقاضي ارائه مي كند. به كمك ليپوماتيك تمام نواحي بدن كه داراي توده چربي بوده را مي توان تراشيد و چربي هاي انباشته در آن ناحيه را از بين برد.

البته از بين بردن چربي ها در روش ليپوماتيك به معناي سوزاندن چربي ها نيست، عبارت برداشتن چربي براي ليپوماتيك مناسب تر است، زيرا ليپوماتيك با قدري كه دارد مانع از سوختن چربي ها مي شود و در واقع بافت و سلول هاي چربي را بدون كوچكترين آسيب از زير پوست بيرون مي كشد. به همين دليل است كه يك مزيت بسيار فوق العاده را به متقاضيان ارائه مي نمايد و آن هم تزريق چربي بيرون كشيده شده در ساير نواحي است.
 
 
كاشت مژه

فرآيند كاشت مژه طبيعي شامل مجموعه اي از برش هاي كوچك در بالا و پايين پلك همراه با جاسازي موهاي مژه است. فوليكول هاي مو پوست سر برداشت مي شوند و سپس در نواحي مخصوصي از پلك پيوند زده مي شوند. بخيه ها موهاي پيوندي را محكم سرجاي خود نگه مي دارند و پزشك جراح مي تواند 24 تا 40 مژه بكارد. كل اين فرآيند كمتر از دو ساعت طول مي كشد و تا يك هفته پس از جراحي فرد كمي درد، كبودي و ورم را احساس مي كند. بخش زيادي از درد بوجود آمده در عرض 7 تا 10 روز از بين مي رود و مي توان با مصرف داروهاي مسكن بازاري و استراحت آن را كنترل كرد. پس از يك دوره 6 تا 12 ماهه، مژه هاي پيوند زده شده به صورت طبيعي رشد مي كنند و بايد كوتاه شوند تا اندازه مناسبي پيدا كند. نگهداري از مژه هاي پيوندي شامل كوتاه كردن، فر زدن و سايه زدن به آنها است تا ظاهر كاشت مژه طبيعي تر باشد. گفته مي شود كه مژه هاي پيوندي به صورت دائمي رشد مي كنند و حداقل ماهي يك بار بايد كوتاه شوند.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۱۹:۲۷ توسط:داريوش موضوع:

كاشت مو در چه سني مناسب است؟

كاشت مو در چه سني مناسب است؟

چندي پيش، برزو ارجمند عكسي از خود در يكي از صفحات اجتماعي‌اش منتشر كرد و در آن از پيوند موهايش خبر داد. اين موضوع بهانه‌اي شد تا بار ديگر و از منظري ديگر سراغ سوژه ريزش و رويش مو برويم تا اطلاعات بيشتري درباره پيوند مو به دست آوريم. پيوند مو يا به اصطلاح عاميانه كاشت مو، يكي از موثرترين راه‌هاي جلوگيري از طاسي سر محسوب مي‌شود كه در چند سال اخير نظر بسياري را به خود جلب كرده است. مو يكي از اعضاي بدن است كه كمك زيادي به زيبايي فرد مي‌كند و وقتي دچار ريزش مي‌شود، خيلي از افراد نگران مي‌شوند و در پي درمان آن هستند. با دكتر محمدعلي نيلفروش‌زاده، عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران، درباره اينكه كاشت مو را از چه زماني و چطور بايد آغاز كنيم، گفت‌وگو كرده‌ايم. با ما همراه شويد. كاشت مو را از چه زماني و چطور بايد آغاز كنيم؟ علل اصلي ريزش مو چيست؟ هر شاخه از موي سر انسان، داراي يك چرخه رشدي است كه به‌طور ژنتيكي براي آن طراحي شده و اين چرخه شامل رشد، پيري و ريزش است. به‌طور متوسط روزانه 50 تا 100 تارمو مي‌ريزد. البته اين تعداد در افراد مختلف متفاوت است. همچنان كه يك مو مي‌ريزد، موي جديدي جاي آن را مي‌گيرد. مشكل زماني آغاز مي‌شود كه موهاي ريزش‌يافته بيشتر از موهاي رويش‌يافته جديد باشد يا رشد موهاي جديد ضعيف شود. در اين حالت پس از مدتي از تعداد كل موها كاسته مي‌شود و فرد متوجه كاهش حجم موهايش خواهد شد. اين علت اصلي ريزش مو است. در واقع، عوامل مختلفي مي‌توانند بر چرخه رشد مو اثر كنند و باعث ريزش موقت يا دائمي آن شوند. علت ريزش موي آقايان چيست؟ معمول‌ترين علل ريزش مو در آقايان، مساله آندروژنيك است و همان‌طور كه از نام آن مشخص است، 2 عامل مهم: هورمون آندروژن ژنتيك نقش اصلي را در اين ريزش مو ايفا مي‌كنند. در خانم‌ها هم اين نوع ريزش مو ديده مي‌شود ولي معمولا باعث نازك‌شدن مو و ريزش منتشر در سر مي‌شود. در آقايان بعد از بلوغ با افزايش سطح هورمون‌هاي آندروژني نازك شدن موها و عقب رفتن موهاي ناحيه پيشاني شروع مي‌شود. آيا موهاي پيوندي، موهايي واقعي و طبيعي محسوب مي‌شوند؟ ببينيد، موهاي كاشته‌شده از پشت سر برداشته مي‌شوند و اين موها نسبت به دي‌هيدروتستوسترون (DHT) حساس نيستند. اثر اين هورمون عامل از بين رفتن فوليكول‌هاست بنابراين بقاي اين موها هميشگي است و از آنجا كه انتقال از موهاي سر خودتان انجام مي‌شود، كاملا طبيعي است. چه افرادي مي‌توانند عمل كاشت يا پيوند مو را انجام دهند؟ محدوديت سني ندارد؟ به‌طور كلي، افراد مناسب براي پيوند مو شامل افرادي با: ريزش موي آندروژنيك مردانه، زنانه با ريزش موي ژنتيكي و زنان با طاسي آندروژنيك مشابه الگوي مردانه هستند زيرا موهاي ناحيه دهنده آنها، تراكم بالايي دارد و احتمال ريزش ندارد. ريزش‌هاي موضعي در اطراف خط مو ناشي از جراحي كششي پوست صورت، ريزش موضعي ناشي از نحوه آرايش موها و وارد آوردن كشش زياد به مو، جوشگاه ناشي از تصادف، سوختگي، جراحي يا بيماري‌هاي التهابي و عفوني در سر هستند. اگر در يك مرد جوان زير 25سال با پس‌روي خط رويش مو و كم‌پشت شدن موهاي فرونتال، با يك جلسه پيوند مو، يك خط رويش موي جديد بنا به درخواست خود بيمار و پرتر و پايين‌تر از خط رويش اوليه‌اش ايجاد كنيم، اين كار فعلا بيمار را راضي مي‌كند ولي اين رضايت موقتي خواهد بود زيرا در سال‌هاي بعد با پيشرفت طبيعي ريزش مو در پشت اين خط جديد، موهاي باقيمانده در ناحيه دونر، براي پر كردن سر او تا خط جديد كافي نيستند و موهاي او نمايي غيرطبيعي پيدا مي‌كنند. بنابراين پيوند مو قبل از 25 سالگي توصيه نمي‌شود. بعد از 25سالگي بيمار به مرحله بلوغ كامل مي‌رسد و با بررسي ميزان ريزش فعلي موي بيمار، پيش‌بيني چگونگي گسترش آن در آينده امكان‌پذير است. بيمار در اين سن منطقي‌تر فكر مي‌كند و ميزان طاسي فعلي خود را در نظر مي‌گيرد. به اين ترتيب داشتن يك خط رويش موي جديد به شكل يك مرد بالغ باعث خشنودي و رضايت وي مي‌شود. اگرچه اين خط رويش مو بالاتر از آن حدي است كه در جوانان مي‌بينيم. افراد مسن‌تر چطور؟ آيا مي‌توانند اين جراحي را انجام دهند بيماران مسن اواخر دهه 6 يا 7 يا حتي 8 مي‌توانند داوطلب مناسبي براي پيوند مو باشند زيرا بسياري از اين بيماران آرزو دارند تنها مقداري مو داشته باشند و تقاضاي موي پرپشت ندارند. آيا موي كاشته‌شده دچار ريزش مي‌شود؟ معمولا به هر روشي كه كاشت مو انجام شود، 3-2 هفته پس از كاشت، موها وارد فاز استراحت مي‌شوند و مي‌ريزند. البته ريشه مو سالم و زنده است و فقط ساقه آن مي‌ريزد. رشد مجدد موها 4-3 ماه بعد آغاز مي‌شود و در مجموع 6 ماه طول مي‌كشد تا موها كاملا رشد كنند. فردي كه پيوند مو داشته، چگونه مي‌تواند زندگي عادي‌اش را شروع كند؟ با توجه به نوع كار بيمار، متفاوت است. اگر شغل اداري دارد و با ارباب رجوع سر و كار ندارد، مي‌تواند از روز دوم سر كار برود اما اگر با مشتري سرو كار دارد، بايد مدتي صبر كند تا ظاهرش بهتر شود. اين زمان به نوع گرافت‌هاي كاشته‌شده نيز بستگي دارد. در صورتي كه از تكنيك فوليكولار يونيت استفاده شود، 2 تا 3 روز و در گرافت‌هاي گرد و اسلات 2 تا 3 هفته ممكن است طول بكشد. عمل پيوند مو خطر ندارد؟ عمل جراحي پيوند مو يك عمل سنگين است. خيلي از بيماران ممكن است براي انجام آن ترديد داشته باشند ولي معمولا اگر كاشت مو را متخصص پوست باتجربه و آشنا به جزييات بيماري‌هاي پوست و مو و با رعايت شرايط استاندارد فيزيكي و استريل انجام دهد، عارضه‌اي نخواهد داشت. البته پس از كاشت مو ممكن است عوارض موقتي وجود داشته باشد، از جمله تورم خفيف در پيشاني كه با تنظيم حالت نيمه‌نشسته حين خواب در چند شب اول و كمپرس سرد بلافاصله پس از كاشت مو قابل‌بهبود است. ترميم و كاشت مو چه تفاوتي دارند؟ ترميم را معمولا موسسات ترميم مو انجام مي‌دهند كه موهاي مصنوعي را بين موها مي‌بافند يا متصل مي‌كنند. اين كار در اغلب موارد با ريزش بيشتر موها همراه است ولي در كاشت مو، موهاي خود فرد از پشت سر به جلوي سر منتقل مي‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۳۶:۲۶ توسط:داريوش موضوع:

فوايد و مضرات كاشت ابرو

فوايد و مضرات كاشت ابرو در افراد

ابرو ها در صورت آدمها نقش مهمي در زيبايي آنها ايفا مي نمايد كاشت ابرو يكي از پرطرفدارا ترين عمل زيبايي در تمام نقاط جهان بشمار مي رود. خيلي از افراد تمايلي به كاشت ابرو ندارند و تاتو كردن را به كاشت ابرو ترجيح مي دهند .

كاشت ابروكاشت ابروي طبيعي
ابروها بخش مهم و پر طرفداري در صورت هستند. بعد از كاشت مو، كاشت ابرو پر خواهان ترين كاشت موي طبيعي است. كندن اختياري ابروها به منظور نازك كردن پهناي ابرو، تاتوي ابرو كه در جامعه ما رواج زيادي پيدا كرده، از جمله مهمترين عوامل از دست رفتن دائمي ابروها هستند و گاهي افراد براي جبران آن به جراحي زيبايي كاشت ابرو روي مي آورند.

علل از بين رفتن ابروها:

كندن عصبي ابروها ( تريكوتيلومانيا )، كم كاري تيروئيد، كم پشتي ژنتيكي، ضربه، و آلوپسي آرئاتا. ضربه حتي مي تواند باعث كاهش رنگدانه ابروها شود و به اين طريق نماي ظاهري ابروها را كمرنگ تر كند.

تمام افرادي كه فاقد ابرو هستند يا ابروهاي بسيار نازك و كم پشت دارند مي توانند تحت كاشت ابرو قرار گيرند. روش هاي كاشت ابرو در زمره اولين شيوه هاي كاشت مو هستند كه در نيمه اول قرن بيستم معرفي شده اند. بهترين فوليكول ها براي كاشت در محل ابرو، فوليكول هاي سر هستند و در اين ميان كساني كه موي سر صاف تا كمي حالت دار دارند، بهترين انتخاب ها براي جراحي كاشت ابرو هستند. موهاي مجعد و خيلي حالت دار مناسب كاشت ابرو نيستند. محل قرارگيري ابروها در آقايان اصولا افقي و روي لبه استخواني حدقه چشم است و در خانم ها محل كاشت ابرو از لبه استخواني فاصله گرفته و قوس مي زند.

نكات مهم و ظرافتهاي كاشت ابرو:

 

براي كاشت ابرو ابتدا ابرو را به 3 قسمت تقسيم مي كنيم:

1- تاج ابرو (head)

2- بدنه ابرو (body)

3- دم ابرو (tail)

1- در كاشت تاج ابرو بايد موها با زاويه مناسب و رو به بالا خوابانده شود (تا حالت عمودي پيدا نكنند).

2- در كاشت بدنه از سمت تاج ابرو به دم ابرو بايد زاويه خواباندن موها به تدريج كاسته شود به طوري كه موها با زاويه صفر درجه به صورت مماس در پوست كاشته شود. حتي بايد نوع موهايي كه براي كاشت ابرو استفاده مي شود قطري مناسب با موهاي ابرو داشته باشد (يعني نبايد از موهاي ضخيم براي ابرو استفاده كرد).

3- قطر منافذ كاشت موها در ابروها بايد كوچكتر انتخاب شود چرا كه اگر منافذ بزرگ باشد خروجي موهاي ابروها حالت ضخيم و غيرطبيعي پيدا مي كند. بايد محل قرار دادن موهايي كه كاشته مي شود، خيلي خيلي نزديك به هم و بسيار پرتراكم باشد كه پوست زير موهاي ابروها ديده نشود.

كانديداي مناسب براي كاشت ابرو :

كاشت ابرو براي افرادي مناسب است كه به دليل عوامل مادرزادي، بيماري، عفونت يا زيرابرو برداشتن بيش از حد، ابروهاي كم پوشتي دارند يا ابرو ندارند. براي كساني كه به فكر جايگزيني موي خود هستند، هزينه كاشت ابرو يك عامل اساسي است. در هنگام ارزيابي هزينه كاشت ابرو، بايد بدانيد كه هزينه جراحي با توجه به فرد و ميزان ريزش موي او تغيير مي كند.

نواحي پيوند كاشت ابرو:

نواحي اهدا كننده مو شامل پوست سر مي شود كه وقتي موي اين ناحيه به ابرو پيوند زده شد، به صورت دائمي رشد مي كنند و عموما بايد ماهي يك بار كوتاه شوند. براي بدست آوردن نتايج بهينه، موهاي برداشت شده در ابتدا يكي يكي و گاهي اوقات دو تا دوتا پيوند زده مي شود كه شيوه طبيعي رشد ابروها است.

كاشت ابرو فرآيند بسيار ظريفي است و نيازمند قرار دادن موها در برش هاي بسيار ريز ( نيم ميلي متري) است كه دقيقا در جهت مناسب زاويه بندي شده اند و به گونه اي قرار مي گيرند كه شبيه رشد طبيعي ابرو باشند. استفاده از گرافت هايي كه خيلي ريز تقسيم بندي شده اند باعث مي شود كه قرارگيري با كوچكترين برش هاي احتمالي امكان پذير باشد تا كمترين جاي زخم و آسيب ديدگي به موهاي قبلي وارد شود.

مراحل كاشت ابرو:

 

اگر چه مراحل كاشت ابرو نسبتا ساده است و تحت بيهوشي موضعي انجام مي گيرد و نياز به اقامت طولاني مدت در بيمارستان نيست، جراح بايد براي بدست آوردن نتايج بهينه بيشترين دقت را به خرج دهد. هر ابرو عموما بين 250 تا 400 مو نياز دارد تا ظاهري سالم و طبيعي داشته باشد. تعداد واقعي موهاي ابرو به اندازه و ظاهر ابروي كنوني و همچنين نتايج مورد نظر بستگي دارد. هر تار مو بايد دقيقا در جاي مناسب قرار داده شود و بر طبق جهت موهاي ديگر ابرو و هم سطح پوست قرار داده شود.

موها همچنين بايد در فاصله نزديكي نسبت به يكديگر قرار داشته باشند تا ابرو كامل و صاف به نظر برسد. فوليكول هاي مو اهدا كننده با استفاده سوزن هاي بسيار ريز جدا مي شوند كه تضمين كننده اين مساله است كه بر روي سر يا در ابروي پيوند داده شده هيچ جاي زخمي ايجاد نمي شود. يك ناحيه معمولي براي برداشت مو پشت گوش ها است.

در روش كاشت ابرو هر گرافت مو بايد به صورت جداگانه پيوند زده شود، كه مستلزم استفاده از سوزن هايي مي باشد كه تنها چند ميلي متر پهنا دارند. در طول اين فرآيند، بيحسي موضعي به بيمار تزريق مي شود، تا در طول جراحي كاشت ابرو احساس درد نكنند. وقتي عمل جراحي زيبايي كاشت ابرو به انجام رسيد، نيازي نيست كه بيمار در مراكز كاشت ابرو (كلينيك زيبايي) بستري شود و مي تواند براي دوره بهبودي به خانه برود.

پس از عمل جراحي

پس از عمل جراحي كاشت موي ابرو، كمي خونريزي ايجاد مي شود و شاهد دلمه بستن زخم خواهيد بود. ناحيه ابرو كمي ورم مي كند، اما در عرض چند روز اين عوارض كاهش پيدا مي كند. همچنين كمي احساس خارش به شما دست مي دهد. مواظب باشيد كه ناحيه كاشت موي ابرو را نخارانيد تا به طور كامل خوب شوند. در صورتي كه پس از زمان توصيه شده بعد از كاشت ابرو، برخي از علائم هنوز وجود داشته باشند، به جراح خود مراجعه كنيد.

عوارض كاشت ابرو چيست؟

 

كاشت موي ابرو يك كاشت موي كوچك است. از اين رو، عوارض جانبي كمي دارد. تزريق ماده بي هوشي تا اندازه اي دردآور است، زيرا ناحيه دور چشم بسيار حساس است. با اين حال، پس از بي هوشي هيچ دردي احساس نمي كنيد. با اين حال، به سرعت ناپديد مي شود و با آرايش پوشانده مي شود. ورم دور چشم نيز نسبتا رايج است. ورم به سرعت، اغلب در عرض يك شب، ناپديد مي شود.

پس از جراحي اوليه كاشت موي ابرو، ناحيه شايد كبود شود، ورم كند يا ملتهب شود، اما اين جراحي عوارض ديگري دارد. ناحيه كاشت دچار خارش مي شود كه تنها يك يا دو روز طول مي كشد، در صورتي كه ناحيه ابرو بيش از اين زمان خارش داشت، شايد به دليل عفونت است كه بايد سريعا درمان شود. خارش را مي توان با پماد برطرف كرد. پماد بايد در طول روز و شب بر روي ناحيه كاشت ابرو ماليده شود تا از خراش تصادفي جلوگيري كند.

نتايج كاشت ابرو به چه صورت است؟

 

نتايح كاشت موي ابرو دائمي هستند و خيلي سريع به تفاوت ايجاد شده پي خواهيد برد. عموما در يك كاشت موي FUE، نتايج كامل در عرض 12 ماه بدست مي آيند. براي كاشت ابرو، نتايج كامل در زمان كمتري بدست مي آيد، اما هنوز چندين ماه طول مي كشد.

مو در سه مرحله رشد مي كند، پس اگر پس از كاشت موي ابرو شاهد ريزش مو بوديد نگران نباشيد. طبيعي است. رشد مو در افراد مختلف است و با تداوم رشد موي كاشت شده، همانند ناحيه اهدا كننده اوليه، بايد موها را مرتب كنيد تا ظاهري مناسب داشته باشيد. اين مساله براي بيماران مشكل ساز نيست، زيرا اغلب آنها به زير ابرو برداشتن يا اصلاح قسمتي از بدن خود به صورت منظم عادت دارند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۱۰:۳۷ توسط:داريوش موضوع: