كلينيك تخصصي ايران نوين كلينيك تخصصي ايران نوين .

كلينيك تخصصي ايران نوين

نكاهي به عوارض و مضرات بوتاكس

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت: معمولا در يك تا سه درصد موارد تزريق بوتاكس، افتادگي پلك و يا ابرو مشاهده مي‌شود كه اين عوارض پس از گذشت 2 تا 6 هفته كاهش مي‌يابند.

دكتر سيما رسائي در گفت‌وگو با  ايسنا ، اظهار كرد: استفاده از داروها و يا انجام عمل جراحي علاوه بر اين‌ كه فوايدي دارند، ممكن است عوارضي منفي هم به همراه داشته باشند. معمولا آثار منفي روش‌هاي درماني بسيار اندك است به عنوان مثال استفاده از روش بوتاكس ممكن است در موارد اندكي آثاري منفي ايجاد كند ولي اين موارد اندك دليل قانع ‌كننده‌اي براي كنار گذاشتن اين روش نيست.

وي افزود: حساسيت بدن فرد، استفاده از مواد نامناسب و يا تزريق نادرست از مهمترين دلايلي است كه موجب مي‌شود روش بوتاكس عوارضي منفي داشته باشد. اين عوارض در صورت بروز بايد به دقت بررسي شوند تا علت آنها مشخص شود.

رسائي تصريح كرد: در صورت استفاده صحيح و به موقع از يك دارو و يا يك عمل جراحي، قطعا عوارض منفي آن نيز كاهش مي‌يابد بوتاكس نيز يكي از اين روش‌هاست كه بايد پس از بررسي كامل از سوي متخصص اعمال شود.

اين متخصص پوست ادامه داد: عوارض پس از تزريق بوتاكس معمولا كوتاه‌مدت است و به صورت كبودي و درد در ناحيه تزريق مشاهده مي‌شوند. همچنين تزريق بوتاكس در برخي افراد موجب ابتلا به درد در ناحيه پيشاني مي‌شود و در عين حال مواردي مشاهده شده كه سردرد افراد مبتلا به ميگرن با تزريق بوتاكس كاهش يافته است.

 وي اظهار كرد: افتادگي پلك و يا ابروها از جمله عوارض اجتناب‌ ناپذير اين روش درماني است كه معمولا پس از تزريق بوتاكس در يك تا سه درصد افراد مشاهده مي‌شود البته اين عوارض كوتاه‌مدت هستند و با گذشت 2 تا 6 هفته پس از تزريق رفع مي‌شوند.

رسائي گفت: زماني كه فردي روش بوتاكس را انتخاب و به مطب پزشك مراجعه مي‌كند، پزشك موظف است فوايد و عوارض ناشي از اين روش را براي بيمار تشريح كند و در نهايت انتخاب با بيمار است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۱۷:۳۱ توسط:داريوش موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :