كلينيك تخصصي ايران نوين كلينيك تخصصي ايران نوين .

كلينيك تخصصي ايران نوين

نكاتي پيرامون كاشت مو

نكاتي پيرامون كاشت مو

كاشت و پيوند مو به‌صورت يك عمل سرپايي و بدون بيهوشي همراه با بي‌حسي موضعي بوده و شخص متقاضي كاشت مو در حين عمل هيچ‌گونه دردي حس نمي‌كند. پس از اتمام يك جلسه كاشت مو (كه حدود 3-8 ساعت طول مي‌كشد) به مدت يك روز پانسمان مناسبي روي سر گذاشته مي‌شود. بيمار فرداي آن روز جهت تعويض پانسمان و ويزيت جراح و شستشوي سر مراجعه مي‌كند. در روز دوم بعد از عمل مي‌تواند به حمام برود؛ اما دلمه‌هايي در محل كاشت ايجادشده كه نبايد دست‌كاري شود و اين دلمه‌ها تا روز پانزدهم از بين مي‌روند. موهاي كاشته شده به مدت 2 هفته رشد مي‌كنند كه اين اتفاق نشان‌دهنده گرفتن پيوندهاست؛ اما درصد زيادي از موها از هفته سوم شروع به ريزش كرده و موهاي جديد از ماه دوم به بعد ظاهر مي‌شوند كه در ابتدا اين موها نازك و كركي شكل بوده و به مرور ضخيم مي‌شوند. در اغلب افراد همراه با ريزش موي سر كاشته شده تعدادي از موهاي قبلي بيمار در اطراف محل كاشت نيز وارد فاز استراحت شده و ريزش پيدا مي‌كنند و محل كاشت براي مدتي (شايد تا حدود 4 ماه) كم‌پشت‌تر از سابق ديده مي‌شود، اين حالت شوك ناميده شده و موقتي است و با بيرون آمدن موها از حالت استراحت و افزايش رشد موهاي كاشته شده تراكم مورد انتظار ايجاد مي‌شود. موهاي كاشته شده در 6 ماه اول نازك، كركي و كم تراكم ظاهر مي‌شوند و از ماه ششم به بعد موها پرپشت‌تر شده و تا 12 ماه كامل مي‌شوند.

بهبودي

دوره ريكاوري در افراد مختلف، متفاوت مي‌باشد. براي ۲۴ ساعت پس از عمل، نبايد رانندگي كرده و يا با ماشين‌آلات خطرناك كار كنيد. بخيه‌هاي احتمالي استفاده‌شده در اين درمان معمولاً پس از گذشت ۷ روز كشيده مي‌شوند و پيوندهاي زده شده پس از گذشت ۱۰ روز در محل خود محكم مي‌شوند. پس از گذشت ۱ تا ۲ روز از عمل پيوند موي طبيعي، اكثر بيماران نيازي به استفاده از داروهاي مسكن براي كاهش و كنترل درد ندارند. وضعيت پيوند مو سر بيمار با توجه به مجموعه‌اي از شرايط همچون مقدار موي موجود روي سر فرد، شرايط پوستي و ويژگي‌هاي درماني بيمار، در فاصله زماني كمتر از يك ماه براي سايرين غير قابل تشخيص خواهد شد. به‌هرحال، اين شرايط براي بعضي بيماران براي مدت دو تا سه ماه برطرف مي‌شود. موهاي پيوند زده شده فرآيند رشد خود را با گذشت ۳ تا ۴ ماه پس از عمل جراحي شروع مي‌كنند. به‌اين‌ترتيب رشد كامل و عادي موها پس از كاشت موي طبيعي به يك سال زمان نياز دارد.

توصيه و مراقبت‌هاي پس از كاشت مو

مراقبت بعد از كاشت مو از اهميت زيادي برخوردار مي باشد . شب پس از انجام عمل پيوند مو و چند شب پس‌ازآن، بهتر است سر خود را بالاتر از بقيه اعضاي بدن قرار دهيد. در صورت نياز براي خواب و درد داروهايي تجويز مي‌شود. عموماً به داروهاي آنتي‌بيوتيك نيازي نيست. صبح پس از جراحي كاشت مو، هدبند را خارج مي‌سازيد و دوش مي‌گيريد و پوست سر خود را سه مرتبه مي‌شوييد، فقط براي روز اول اين كار را انجام دهيد.

در روزهاي باقي‌مانده هفته، بايد روزي دو مرتبه دوش بگيريد. به شما آموزش داده مي‌شود كه در حين دوش گرفتن به‌آرامي ناحيه كاشته شده را با يك شامپوي مخصوص به‌آرامي تميز كنيد. گرافت هاي واحد فوليكولي به‌خوبي در نواحي دريافت‌كننده قرارگرفته‌اند و در حين دوش گرفتن از جاي خود بيرون نمي‌آيند. درصورتي‌كه از دستورالعمل‌هاي عرضه شده پيروي كنيد، پس از اولين دوش، ديگر به بانداژ نيازي نخواهيد داشت.

اگرچه براي هفته اول پس از جراحي ريزش مو بايد با احتياط با موي خود رفتار كنيد، ده روز پس‌ازآن مي‌توانيد شامپو زدن، شانه زدن و مراقبت‌هاي موي نرمال را از سر بگيريد. در اين زمان، گرافت ها به‌خوبي سر جاي خود محكم شده‌اند. همچنين در اين زمان مي‌توانيد موهاي خود را كوتاه كنيد. چهار هفته پس از كاشت مو، در صورت تمايل، مي‌توانيد موهاي خود را رنگ كنيد.

عموماً بيماران مي‌توانند كارهاي روزمره خود را فوراً پس از عمل كاشت مو از سر بگيرند. ورزش محدود در اولين هفته شروع مي‌شود. براي چند هفته پس از جراحي كاشت مو بسته به نوع برش ناحيه اهداكننده و شل بودن پوست سر، بايد از انجام حركات ورزشي سنگين خودداري كنيد.

 اقدام به پيگيري درمان و مراجعات بعدي به متخصصان كلينيك تخصصي كاشت مو ايران نوين، بهترين راه براي اطمينان از موفقيت كامل عمل كاشت مو و رسيدن به نتايج ايده‌آل مي‌باشد.

مزاياي كاشت مو در كلينيك تخصصي كاشت مو ايران نوين


  • پزشكان مجربي شما را درمان مي‌كنند. جراحان كاشت موي اين كلينيك درزمينهٔ كاشت مو تركيبي تخصص دارند و هرساله صدها بيمار را درمان مي‌كنند.
  • ما از ريزترين ابزار استفاده مي‌كنيم كه منجر به وارد شدن كمترين آسيب به پوست سر مي‌شود.
  • به لطف مهارت‌ها و روش‌هاي پيشرفته‌اي كه ارائه مي‌كنيم، نتايج قابل تشخيص نيستند.
  • پس از درمان، در پشت سر خود هيچ جاي زخم خطي نخواهيد داشت و مي‌توانيد موهاي خود را بلند يا كوتاه نگه داريد.
  • نتايج دائمي هستند، زيرا تيم ما تضمين مي‌كند كه تنها قوي‌ترين و سالم‌ترين فوليكول‌ها براي روش كاشت موي شما انتخاب مي‌شوند.
  • نتايج طبيعي و مو پرپشت‌تر به نظر مي‌رسد. موهاي جديد در جهتي كه با رشد موي شما انطباق دارد، كاشته مي‌شود و ازآنجايي‌كه ما فوليكول‌هاي سالم را انتخاب مي‌كنيم، ناحيه درمان شده پرپشت به نظر مي‌رسد.
  • جاي زخم‌هاي ناشي از آسيب‌ديدگي‌ها يا جراحي‌هاي قبلي را نيز مي‌توان برطرف كرد.

 متخصصين كاشت مو در كلينيك تخصصي كاشت مو ايران نوين پيشرفته‌ترين و كم تهاجمي‌ترين روش‌هاي كاشت موي موجود را ارائه مي‌كنند و در پشت سر هيچ جاي زخم خطي يا جاي زخم نماياني را باقي نمي‌گذارند. شما مي‌توانيد در سريع‌ترين زمان ممكن و با كمترين ميزان درد و ناراحتي، زندگي روزمره خود را از سر بگيريد.

كاشت مو در جاي زخم و بخيه


 جاي زخم و بخيه بخصوص در ناحيه سر ديد ناخوشايندي دارد و موجب ناراحتي و از بين رفتن اعتمادبه‌نفس در فرد مي‌شود. جاي سوختگي، تصادف رانندگي، عمل جراحي، استفاده از تكنيك‌هاي كاشت موي غير پيشرفته و ساير موارد مانند آن‌ها، همگي مي‌توانند باعث ايجاد آسيب‌هايي شوند كه بر روي ظاهر شما تأثير نامطلوب دارد.

 براي درمان اين مشكل مي‌توان از روش كاهش اثر باقيمانده از زخم استفاده كرد كه در آن سوراخ‌ها يا بافت‌هاي اطراف زخم بريده‌شده و نواحي سالم به يكديگر دوخته مي‌شوند. در ادامه، مي‌توان در محل شكاف و بريدگي ايجادشده از عمليات كاشت مو استفاده كرد.

هدف اصلي متخصصان در كلينيك تخصصي كاشت مو ايران نوين ايجاد يك روش درماني است كه نه‌تنها بدون درد است، بلكه علاوه بر اين مي‌تواند فرآيند بهبود سريع بيمار را به همراه داشته باشد. هدف ثانويه اين متخصصان ايجاد يك فرآيند رشد موي طبيعي در محل بافت داراي زخم است. براي اين كار پيوندهاي مو پس از خارج شدن در شرايط مناسب نگهداري مي‌شوند و در نتيجه مي‌توان با كاشت اين پيوندها بر روي پوست‌هاي داراي كيفيت نسبتاً پايين به بهترين نتايج براي درمان بيمار دست پيدا كرد.

كاري كه متخصصان ما براي افراد متقاضي انجام مي‌دهند، كوچك كردن جاي زخم خطي باقيمانده بر روي سر به خاطر پيوند مو است. متخصصان اين كلينيك، پيازهاي موي موردنياز را به‌صورت يك‌به‌يك در هر بار از ناحيه اهداكننده خارج كرده و سپس اين پيازهاي مو را به محل ايجاد زخم خطي پيوند بزنند. به‌اين‌ترتيب پيازهاي مو مي‌توانند در محل كاشت جديد رشد كرده و علائم باقيمانده از عمل جراحي را پنهان كنند.

خم‌هاي به‌جامانده در ناحيه اهداكننده مو زخم‌هاي به‌جامانده در ناحيه اهداكننده مو (محلي كه پيوندهاي مو از آن گرفته مي‌شود) معمولاً نازك هستند و اغلب پيدا كردن آن‌ها بر روي سر دشوار مي‌باشد. همچنين در اكثر مواقع به‌سادگي مي‌توان اين نواحي خاص را با استفاده از موي سر (مگر در مواردي كه سر تيغ زده شده يا بر روي آن خط انداخته شده باشد) پنهان كرد. درصورتي‌كه جاي زخم ايجادشده به خاطر تكرار روش درماني كاشت مو عريض‌تر شده باشد، احتمال ايجاد عفونت در اين ناحيه افزايش پيدا مي‌كند. بااين‌وجود در اين حالت نيز مي‌توان به‌سادگي با استفاده از موي فرد بيمار (مگر در مواردي كه مو بسيار كوتاه شده باشد) جاي زخم ايجادشده بر روي سر را پنهان كرد. اگر شما به دنبال تيغ زدن به سر خود يا خط انداختن بر روي آن هستيد، لازم است احتمال پيدا شدن جاي زخم بر روي سر را جدي‌تر بگيريد و در صورت مشكل داشتن با اين شرايط با پزشك خود صحبت كنيد. در اين حالت مي‌توان براي رفع مشكل شما از روش كاشت موي FUE در جاي زخم و بخيه استفاده كرد. به‌هرحال در اكثر مواقع جراحت‌هاي به‌جامانده در نتيجه كاشت مو بسيار نازك هستند و پيدا كردن آن‌ها براي سايرين دشوار مي‌باشد. بسياري از بيماراني كه كاشت مو را به‌صورت موفقيت‌آميز انجام داده‌اند، هيچ جاي زخم مشخصي بر روي سر خود ندارند. كلينيك تخصصي كاشت مو ايران نوين به‌طور خاص بيش از 3500 مورد كاشت مو انجام داده و براي شما پيدا كردن جاي زخم بر روي سر اكثر افراد درمان شده دشوار و سخت مي‌باشد. به‌هرحال بدن بعضي افراد گرايش به هايپر تروفيك (بزرگ شدن) جاي زخم و تشكيل برآمدگي در محل ايجاد زخم دارد. درصورتي‌كه شما سابقه اين مشكل را در زندگي خود داشته‌ايد، بهتر است از روش FUE براي كاشت مو استفاده كنيد تا به‌اين‌ترتيب از ايجاد زخم در قسمت اهداكننده مو بر روي سر خودداري گردد. ريسك باقي ماندن جاي زخم بر روي سر بيمار به‌طور كامل بستگي به تجربه جراح دارد. درصورتي‌كه ناحيه اهداكننده مو به‌طور صحيح با كمترين كشيدگي بسته شود، معمولاً اثر به‌جامانده از زخم حداقل خواهد بود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۴۵:۰۴ توسط:داريوش موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :