كلينيك تخصصي ايران نوين كلينيك تخصصي ايران نوين .

كلينيك تخصصي ايران نوين

نكاهي به عوارض و مضرات بوتاكس

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت: معمولا در يك تا سه درصد موارد تزريق بوتاكس، افتادگي پلك و يا ابرو مشاهده مي‌شود كه اين عوارض پس از گذشت 2 تا 6 هفته كاهش مي‌يابند.

دكتر سيما رسائي در گفت‌وگو با  ايسنا ، اظهار كرد: استفاده از داروها و يا انجام عمل جراحي علاوه بر اين‌ كه فوايدي دارند، ممكن است عوارضي منفي هم به همراه داشته باشند. معمولا آثار منفي روش‌هاي درماني بسيار اندك است به عنوان مثال استفاده از روش بوتاكس ممكن است در موارد اندكي آثاري منفي ايجاد كند ولي اين موارد اندك دليل قانع ‌كننده‌اي براي كنار گذاشتن اين روش نيست.

وي افزود: حساسيت بدن فرد، استفاده از مواد نامناسب و يا تزريق نادرست از مهمترين دلايلي است كه موجب مي‌شود روش بوتاكس عوارضي منفي داشته باشد. اين عوارض در صورت بروز بايد به دقت بررسي شوند تا علت آنها مشخص شود.

رسائي تصريح كرد: در صورت استفاده صحيح و به موقع از يك دارو و يا يك عمل جراحي، قطعا عوارض منفي آن نيز كاهش مي‌يابد بوتاكس نيز يكي از اين روش‌هاست كه بايد پس از بررسي كامل از سوي متخصص اعمال شود.

اين متخصص پوست ادامه داد: عوارض پس از تزريق بوتاكس معمولا كوتاه‌مدت است و به صورت كبودي و درد در ناحيه تزريق مشاهده مي‌شوند. همچنين تزريق بوتاكس در برخي افراد موجب ابتلا به درد در ناحيه پيشاني مي‌شود و در عين حال مواردي مشاهده شده كه سردرد افراد مبتلا به ميگرن با تزريق بوتاكس كاهش يافته است.

 وي اظهار كرد: افتادگي پلك و يا ابروها از جمله عوارض اجتناب‌ ناپذير اين روش درماني است كه معمولا پس از تزريق بوتاكس در يك تا سه درصد افراد مشاهده مي‌شود البته اين عوارض كوتاه‌مدت هستند و با گذشت 2 تا 6 هفته پس از تزريق رفع مي‌شوند.

رسائي گفت: زماني كه فردي روش بوتاكس را انتخاب و به مطب پزشك مراجعه مي‌كند، پزشك موظف است فوايد و عوارض ناشي از اين روش را براي بيمار تشريح كند و در نهايت انتخاب با بيمار است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۱۷:۳۱ توسط:داريوش موضوع:

فرآيند كاشت مو در كلينيك تخصصي كاشت مو ايران نوين

فرآيند كاشت مو در كلينيك تخصصي كاشت مو ايران نوين


اقدامات قبل از كاشت مو

متخصص پوست و مو قبل از انجام كاشت مو، در مورد وضعيت سلامت جسماني شما و انتظارات شما از عمل كاشت مو سؤالاتي مي‌پرسد. ازجمله اين‌كه:

  • چرا قصد داريد اين عمل را انجام دهيد، انتظارات شما از كاشت مو و نتايج نهايي آن چيست؟
  • وضعيت سلامت جسماني شما چگونه است؟ بيماري خاصي نداريد و به داروي خاصي آلرژي نداريد؟
  • در حال حاضر از چه داروها، ويتامين‌ها، مكمل‌ها يا درمان‌هاي گياهي استفاده مي‌كنيد؟ آيا سيگار مي‌كشيد و الكل مصرف مي‌كنيد؟

متخصص پوست و مو پيش از انجام كاشت اقدامات زير را انجام مي‌دهد و توصيه هاي قبل از كاشت مو به شما ميكند:

  • ارزيابي وضعيت سلامت جسماني بيمار، بيماري‌هايي كه در حال حاضر دارد يا سابقه ابتلا به آن را داشته و بررسي عوامل خطر
  • عكس‌برداري از سر بيمار و نواحي كه ريزش مو دارند، براي ثبت و تكميل پرونده بيمار
  • گفت‌وگو با بيمار در مورد روش‌ها و تكنيك‌هاي كاشت مو و گزينه‌هاي مناسب براي بيمار
  • صحبت با بيمار در مورد نتايجي كه از كاشت مو انتظار مي‌رود و خطرات احتمالي كاشت مو

انواع روش‌هاي كاشت مو

 كاشت مو در كلينيك تخصصي كاشت مو ايران نوين با استفاده از جديدترين متدهاي روز دنيا در كاشت موي طبيعي توسط تيمي از مجرب‌ترين تكنسين‌هاي كاشت مو و پزشك متخصص انجام مي‌شود. كاشت مو در اين كلينيك كاشت مو به روش fut ، fit و روش تركيبي و كاشت مو بدون نياز به جراحي انجام مي‌شود. البته در برخي از كلينيك ها روش sut هم انجام مي‌گردد. در ادامه به بررسي هركدام از روش‌ها خواهيم پرداخت.

روش fut

اين روش به چهار مرحله اصلي تقسيم مي‌شود: برداشت مو از ناحيه اهداكننده، آماده‌سازي گرافت، ايجاد ناحيه دريافت‌كننده و قرار دادن گرافت.

برداشت مو از ناحيه اهداكننده: اولين مرحله اين روش برداشت نوار اهداكننده از محل دريافت‌كننده به شكلي است كه كمترين آسيب به موهاي اهداكننده وارد شود و كمترين جاي زخم در ناحيه اهداكننده پس از بخيه زدن بافت ايجاد شود. اين روش به محدود شدن ايجاد جاي زخم در ناحيه اهداكننده كمك مي‌كند، زيرا به مو اين امكان را مي‌دهد تا از جاي زخم رشد كند و نمايان بودن را به حداقل برساند.

آماده‌سازي گرافت: در اين مرحله باريكه اهداكننده زير ميكروسكوپ مخصوص جراحي ترميم مو گذاشته مي‌شود و باريكه مو به پيوندهاي (گرافت‌هاي) بسيار ريزي از واحدهاي فوليكولي مجزا دربرگيرنده يك تا چهار تار مو تقسيم مي‌شود.

ايجاد نواحي دريافت‌كننده: جراح متخصص كاشت مو ناحيه‌هاي دريافت‌كننده مو را متناسب با برنامه كاشت زيبايي موي طراحي شده مختص هر بيمار در زاويه، جهت و موقعيت مناسب ايجاد مي‌كند.

قرار دادن: در پايان جراح متخصص پيوندهاي مو را با دقت در ناحيه‌هاي مشخص‌شده كم‌پشت و بدون موي پوست سر قرار مي‌دهد.

روش FUE) fit)

در طول كاشت موبه روش FUE، واحدهاي فوليكولي مجزا (گروه‌هاي موي يك، دو، سه و چهار تار مويي كه به‌صورت طبيعي در پوست سر رشد مي‌كنند) با استفاده از يك پانچ بسيار ريز يكي‌يكي برداشت مي‌شوند. اندازه اين پانچ بين 0.7 تا 1 ميلي‌متر است. عموماً موي ناحيه اهداكننده، كوتاه مي‌شود تا پزشك بتواند پوست سر بيمار را مشاهده كند. واحدهاي فوليكولي (كه گرافت نام دارند) از نواحي مقاوم در برابر طاسي در كناره‌ها و پشت سر (كه به آن‌ها نواحي اهداكننده گفته مي‌شود) با استفاده از يك فرآيند چندمرحله‌اي گرفته مي‌شوند.
وقتي واحد فوليكولي از بافت‌هاي مجاور جدا شود، مي‌توان آن را اغلب با انبركي كه موي بالاي سطح پوست را مي‌گيرد، استخراج كرد. هر گرافت واحد فوليكولي بايد با دقت در نواحي دريافت‌كننده (نواحي موردنظر براي كاشت موي طبيعي) كوچكي كه پزشك در نواحي طاس يا كم‌پشت پوست سر ايجاد كرده، قرار داده شوند. بسته به ترجيح پزشك، واحدهاي فوليكولي به دو صورت در ناحيه دريافت‌كننده قرار داده مي‌شوند يا فوراً پس از برداشت هر گرافت در نواحي دريافت‌كننده از پيش ايجادشده قرار مي‌گيرد يا پس از اتمام فرآيند استخراج واحدهاي فوليكولي اين كار صورت مي‌گيرد. گرافت هاي برداشت‌شده كه فوراً كاشت نشوند، به‌دقت در يك محلول حاوي سالين نگهداري مي‌شوند. از محلول‌هاي نگهداري بافت ديگر مي‌توان به بافر، مواد مغذي و آنتي‌اكسيدان‌ها يا پلاسماي غني از پلاكت حاوي فاكتورهاي رشد و ويژگي‌هاي بهبود زخم اشاره كرد. محلول‌هاي نگهدارنده مانع از خشك و كم آب شدن واحدهاي فوليكولي مي‌شود كه فوراً در نواحي دريافت‌كننده پوست سر كاشت نمي‌شوند.

مزاياي كاشت مو به روش FUE) fit)

 از مزاياي كاشت موي طبيعي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • كم تهاجمي‌تر بودن روش
  • كاهش ايجاد جاي زخم و امكان كوتاه كردن مو
  • زمان درمان كمتر و بهبودي سريع‌تر و نيازهاي درماني كم بعد از عمل
  • نواحي برداشت واحدهاي فوليكولي بيشتر و امكان استخراج موي بدن (BHT)
  • بهترين روش براي موارد خاص و كوچك (بهترين روش بازسازي و كاشت ابرو )

مزايا در ادامه به‌طور مفصل توضيح داده مي‌شود.

از ديگر مزاياي كاشت موي طبيعي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

كم تهاجمي‌تر بودن روش : برخلاف روش كاشت مو FUT كه در آن رشته از پوست سر حاوي واحدهاي فوليكولي برداشت جدا مي‌شود، برش ايجاد مي‌شود و زخم با بخيه بسته مي‌شود، گرافت هاي و بافت مجاور در روش FIT به‌صورت مجزا با استفاده از پانچ‌هايي برداشت مي‌شود. به همين دليل، بسياري از افراد، اين روش را به نسبت روش FUT كم تهاجمي‌تر مي‌دانند.

كاهش ايجاد جاي زخم و امكان كوتاه كردن مو : علاوه بر كم تهاجمي‌تر بودن، اين روش كاشت مو همچنين مانند روش FUT جاي زخم خطي ايجاد نمي‌كند. اگرچه بسياري از جراحان با استعداد مي‌توانند جاي زخم‌هاي خطي غيرقابل تشخيصي را با روش‌هاي برش‌زني ايجاد كنند، اما به‌هرحال روش FUT هميشه يك جاي زخم خطي باريك در بالا و پشت سر ايجاد مي‌كند. علاوه بر اين، فيزيولوژي يا فعاليت‌هاي پس از عمل بعضي از بيماران باعث كشيدگي بيش‌ازحد و درمان نامناسب ناحيه زخم در روش كاشت موي FUT مي‌شود. اين مسئله اغلب منجر به ايجاد جاي زخم بيشتر و برجسته‌تر در ناحيه اهداكننده مي‌شود.

زمان درمان كمتر و بهبودي سريع‌تر و نيازهاي درماني كم بعد از عمل : بسياري از جراحان كاشت مو بر اين عقيده هستند كه ماهيت غيرتهاجمي‌تر روش FUE منجر به زمان درمان و بهبودي سريع‌تر نسبت به روش كاشت موي FUT مي‌شود. به دليل اينكه زخمي بسته نمي‌شود و از بخيه استفاده مي‌شود و در طول دوره درمان در ناحيه اهداكننده كشيدگي به وجود نمي‌آيد، عموماً در روش كاشت موي FUE بيمار درد و ناراحتي كمتري را در ناحيه اهداكننده احساس مي‌كند. بيماراني كه روش FUE را انجام مي‌دهند عموماً سريع‌تر مي‌توانند زندگي روزمره و فعاليت‌هاي خود را از سر بگيرند.

بهترين روش براي موارد خاص و كوچك (بهترين روش بازسازي ابرو): با توجه به اينكه روش كاشت موي FUE عموماً نسبت به روش FUT كم تهاجمي‌تر است و در مدت‌زمان كمتري انجام مي‌شود، براي موارد خاص و كوچك بهينه است. براي مثال، روش كاشت موي FUE براي بيماران جوان‌تري كه تنها به تعداد گرافت كمي نياز دارد و نمي‌خواهند جاي زخم خطي در سر آن‌ها ايجاد شود، فوق‌العاده است. همچنين، روش FUE براي روش‌هاي كاشت موي مخصوص مثل بازسازي ابرو (كاشت ابرو) كه در آن به استخراج تعداد كمي گرافت مخصوص (به‌عبارت‌ديگر واحدهاي فوليكولي مجزاي مو) با كمترين جاي زخم نياز است، بسيار مناسب است.

عمولا عوارض كاشت مو جزئي هستند و بدون اينكه اثري بر نتيجه نهايي داشته باشد، مي‌توان آن‌ها را برطرف كرد. اين روش جراحي به‌طوركلي بسيار موفقيت‌آميز و بي‌خطر است، اما با توجه به اين‌كه به‌سختي مي‌توان پيش‌بيني كرد كه اين روش براي هر بيمار چگونه عمل مي‌كند، ممكن است مشكلاتي به وجود بيايد. به‌طوركلي، هر فردي نسبت به هر عمل واكنش متفاوتي دارد. اين روش براي اغلب افراد نتايج مثبتي را به همراه دارد، اما در صورت با تجربه نبودن جراح مشكلاتي ممكن است به وجود بيايد

عوارض جانبي احتمالي اين روش جراحي شامل موارد زير است:

  • رشد ضعيف يا كند مو: احتمالاً ناشي از آسيب به فوليكول‌ها است.
    عفونت: اين مشكل به‌ندرت پيش مي‌آيد، زيرا قبل و پس از كاشت مو بيمار داروهاي آنتي‌بيوتيك مصرف مي‌كند.
    جاي زخم مشخص: جراح سعي مي‌كند برش را در بخش مناسبي از ناحيه اهداكننده قرار دهد تا به‌سختي بتوان به وجود آن پي برد.
    التيام نامناسب زخم: عوامل ژنتيكي در وجود اين مشكل نقش ايفا مي‌كنند و بعضي از افراد نسبت به افراد ديگر سريع‌تر بهبودي پيدا مي‌كنند.
    تغيير در رنگدانه پوست: احتمال تغيير رنگ پوست (تيره شدن) وجود دارد، البته اين اتفاق به‌ندرت پيش مي‌آيد.

 هر روش جراحي عوارضي به همراه دارد و روش جراحي كاشت مو نيز از اين قاعده مستثنا نيست؛ اما درصورتي‌كه اين عمل نزد پزشك معتبر انجام شود، عوارض كاشت موي سر بسيار كاهش مي‌يابد. پزشكان متخصص كلينيك تخصصي كاشت مو ايران نوين با تجربه و سابقه درخشان خود در اين زمينه، عوارض جانبي اين عمل را تا حد ممكن كاهش مي‌دهند تا شما بتوانيد به بهترين نتايج ممكن دست يابيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۷:۴۸:۳۰ توسط:داريوش موضوع:

كاشت موي طبيعي


بيش از پنجاه درصد از مردان تا 50 سالگي ريزش موي سر را تجربه مي كنند و در بسياري از آن‌ها، ريزش مو زودتر در 20، 30 سالگي يا حتي در دوره نوجواني شروع مي‌شود. ريزش مو مردان اغلب چيزي بيشتر از كم پشت شدن خط مو است. اين مشكل معمولا اعتماد به نفس و روحيه فرد را تحت تاثير قرار داده است.

در كاشت مو طبيعي، واحد هاي فوليكولي مو از ناحيه اهدا كننده مو كه اغلب موي پشت سر است جدا مي شود و به ناحيه دريافت كننده (ناحيه طاس سر) انتقال داده مي شود. اين واحدهاي فوليكولي طبيعي هستند و در صورتي كه به درستي كشت شوند، رشد طبيعي مو در ناحيه طاس سر خود اتفاق مي افتد. كاشت موي طبيعي و كاشت مو ابرو روشي ايمن است، دوره بهبودي كوتاه و عوارض جانبي اندكي دارد. مسئله اي كه در موفقيت و اثرگذاري اين عمل بسيار مهم است اين است كه، جراحي كه اين روش را انجام مي دهد بايد مهارت و تجربه بالايي داشته باشد.

وقتي فردي دچار طاسي و يا كم مويي باشد مي تواند از يكي از روش هاي كاشت مو استفاده كند. كاشت موي طبيعي يك عمل جراحي مي باشد و براي دريافت بهترين نتيجه كاشت مو مي بايست توسط پزشك متخصص و جراح انجام شود. طبق قوانين داخلي ايران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، كاشت مو فقط در بيمارستان ها و كلينيك هاي داراي مجوز انجام عمل كاشت مو مي تواند انجام شود. اين مجوز در محل كلينيك كاشت مو مي بايست نصب و براي بيماران قابل رويت باشد. كاشت مو به روش هاي سه گانه Fit ،Fut و يا روش تركيبي استفاده مي شود كه هريك ويژگي هاي خود را دارد و پزشك پيش از عمل كاشت مو نسبت به وضعيت موي بيمار بهترين روش را انتخاب مي نمايد.
كاشت مو يا پيوند موي زنده جابجا كردن موهاي موجود فرد مي باشد و اضافه كردن مو به سر فرد نيست در حقيقت در كاشت مو ما موهاي پشت سر فرد را كه به آن بانك مو مي گوئيم برميداريم و آنها را آماده مي كنيم و در جلوي سر و مناطق طاسي كاشت انجام مي دهيم. در اين پروسه انتقال بانك موي مراجعه كننده بسيار مهم مي باشد . تكنيك متخصص جراح كاشت مو نيز بسيار مهم مي باشد تا بيشترين مقدار مو برداشته و كاشته شود و موها در بهترين جاي طاسي كاشته شود و بهترين نما و بيشترين تراكم ايجاد شود.
كاشت ابرو

ابروهايي كه پر هستند، ظاهر متناسب و زيبايي دارند و معمولاً توجه سايرين را به خود جلب نمي‌كنند. اما چيزي كه باعث جلب توجه ديگران مي‌شود، وجود ابروهاي نازك يا خالي است كه مي‌تواند توجه ناخواسته ساير افراد را به سمت شما جلب كند. در كلينيك مدرن، از روش‌هاي تأييد شده كاشت ابرو براي رفع دائم مشكل كم مويي ابرو استفاده مي‌كنيم. ترميم ابرو يك راهكار مؤثر براي جايگزيني ابرو يا اصلاح بخش‌هاي كوچك از موهاي از بين رفته است كه به خاطر برداشتن بيش از حد موي ابرو، اثرات ناشي از زخم‌ها، يا مسائل ژنتيك در افراد مشاهده مي‌شود. براي ترميم ابرو از تكنيك‌هاي مشابه كاشت موي ابرو استفاده مي‌شود كه در آن مقدار كمي از موهاي بالاي ناحيه گوش در ناحيه ابرو كاشته مي‌شود. اين فرآيند توسط پزشكان متخصص پوست و مو انجام مي‌شود و مانند كاشت مژه دائم فقط به ۴ الي ۷ ساعت زمان نياز دارد. كه در ادامه به بحث هزينه و مراحل كاشت ابروي طبيعي مي‌پردازيم.

لاغري با ليپوماتيك يك راه سريع و موثر براي برداشتن چربي هايي است كه پيش از اين قادر به از بين بردن آن نبوده ايد.
به كمك ليپوماتيك چربي هاي تجمع يافته در نواحي مختلف مانند پهلو و ران ها و شكم و كفل ها را مي توان از بين برد.
پيش از ليپوماتيك دستگاه هايي نظير ليپوليز يا ليپوساكشن مورد استفاده قرار مي گرفت، در بهره گيري از روش هاي ساكشن و يا ليپوليزر كه منجر به تخليه چربي ها مي شد، حالت تهاجمي تري نسبت به ليپوماتيك داشت. اين روش بسياربي خطر مي باشد و امروزه در دنيا يك روش مطمئن براي لاغري و تخليه چربي شناخته شده است. لاغري با ليپوماتيك مخاطره اي براي فرد در پي ندارد و معمولا در طول يك جلسه نتيجه ي بسيار مطلوبي را به فرد متقاضي ارائه مي كند. به كمك ليپوماتيك تمام نواحي بدن كه داراي توده چربي بوده را مي توان تراشيد و چربي هاي انباشته در آن ناحيه را از بين برد.

البته از بين بردن چربي ها در روش ليپوماتيك به معناي سوزاندن چربي ها نيست، عبارت برداشتن چربي براي ليپوماتيك مناسب تر است، زيرا ليپوماتيك با قدري كه دارد مانع از سوختن چربي ها مي شود و در واقع بافت و سلول هاي چربي را بدون كوچكترين آسيب از زير پوست بيرون مي كشد. به همين دليل است كه يك مزيت بسيار فوق العاده را به متقاضيان ارائه مي نمايد و آن هم تزريق چربي بيرون كشيده شده در ساير نواحي است.
 
 
كاشت مژه

فرآيند كاشت مژه طبيعي شامل مجموعه اي از برش هاي كوچك در بالا و پايين پلك همراه با جاسازي موهاي مژه است. فوليكول هاي مو پوست سر برداشت مي شوند و سپس در نواحي مخصوصي از پلك پيوند زده مي شوند. بخيه ها موهاي پيوندي را محكم سرجاي خود نگه مي دارند و پزشك جراح مي تواند 24 تا 40 مژه بكارد. كل اين فرآيند كمتر از دو ساعت طول مي كشد و تا يك هفته پس از جراحي فرد كمي درد، كبودي و ورم را احساس مي كند. بخش زيادي از درد بوجود آمده در عرض 7 تا 10 روز از بين مي رود و مي توان با مصرف داروهاي مسكن بازاري و استراحت آن را كنترل كرد. پس از يك دوره 6 تا 12 ماهه، مژه هاي پيوند زده شده به صورت طبيعي رشد مي كنند و بايد كوتاه شوند تا اندازه مناسبي پيدا كند. نگهداري از مژه هاي پيوندي شامل كوتاه كردن، فر زدن و سايه زدن به آنها است تا ظاهر كاشت مژه طبيعي تر باشد. گفته مي شود كه مژه هاي پيوندي به صورت دائمي رشد مي كنند و حداقل ماهي يك بار بايد كوتاه شوند.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۱۹:۲۷ توسط:داريوش موضوع:

كاشت مو در چه سني مناسب است؟

كاشت مو در چه سني مناسب است؟

چندي پيش، برزو ارجمند عكسي از خود در يكي از صفحات اجتماعي‌اش منتشر كرد و در آن از پيوند موهايش خبر داد. اين موضوع بهانه‌اي شد تا بار ديگر و از منظري ديگر سراغ سوژه ريزش و رويش مو برويم تا اطلاعات بيشتري درباره پيوند مو به دست آوريم. پيوند مو يا به اصطلاح عاميانه كاشت مو، يكي از موثرترين راه‌هاي جلوگيري از طاسي سر محسوب مي‌شود كه در چند سال اخير نظر بسياري را به خود جلب كرده است. مو يكي از اعضاي بدن است كه كمك زيادي به زيبايي فرد مي‌كند و وقتي دچار ريزش مي‌شود، خيلي از افراد نگران مي‌شوند و در پي درمان آن هستند. با دكتر محمدعلي نيلفروش‌زاده، عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران، درباره اينكه كاشت مو را از چه زماني و چطور بايد آغاز كنيم، گفت‌وگو كرده‌ايم. با ما همراه شويد. كاشت مو را از چه زماني و چطور بايد آغاز كنيم؟ علل اصلي ريزش مو چيست؟ هر شاخه از موي سر انسان، داراي يك چرخه رشدي است كه به‌طور ژنتيكي براي آن طراحي شده و اين چرخه شامل رشد، پيري و ريزش است. به‌طور متوسط روزانه 50 تا 100 تارمو مي‌ريزد. البته اين تعداد در افراد مختلف متفاوت است. همچنان كه يك مو مي‌ريزد، موي جديدي جاي آن را مي‌گيرد. مشكل زماني آغاز مي‌شود كه موهاي ريزش‌يافته بيشتر از موهاي رويش‌يافته جديد باشد يا رشد موهاي جديد ضعيف شود. در اين حالت پس از مدتي از تعداد كل موها كاسته مي‌شود و فرد متوجه كاهش حجم موهايش خواهد شد. اين علت اصلي ريزش مو است. در واقع، عوامل مختلفي مي‌توانند بر چرخه رشد مو اثر كنند و باعث ريزش موقت يا دائمي آن شوند. علت ريزش موي آقايان چيست؟ معمول‌ترين علل ريزش مو در آقايان، مساله آندروژنيك است و همان‌طور كه از نام آن مشخص است، 2 عامل مهم: هورمون آندروژن ژنتيك نقش اصلي را در اين ريزش مو ايفا مي‌كنند. در خانم‌ها هم اين نوع ريزش مو ديده مي‌شود ولي معمولا باعث نازك‌شدن مو و ريزش منتشر در سر مي‌شود. در آقايان بعد از بلوغ با افزايش سطح هورمون‌هاي آندروژني نازك شدن موها و عقب رفتن موهاي ناحيه پيشاني شروع مي‌شود. آيا موهاي پيوندي، موهايي واقعي و طبيعي محسوب مي‌شوند؟ ببينيد، موهاي كاشته‌شده از پشت سر برداشته مي‌شوند و اين موها نسبت به دي‌هيدروتستوسترون (DHT) حساس نيستند. اثر اين هورمون عامل از بين رفتن فوليكول‌هاست بنابراين بقاي اين موها هميشگي است و از آنجا كه انتقال از موهاي سر خودتان انجام مي‌شود، كاملا طبيعي است. چه افرادي مي‌توانند عمل كاشت يا پيوند مو را انجام دهند؟ محدوديت سني ندارد؟ به‌طور كلي، افراد مناسب براي پيوند مو شامل افرادي با: ريزش موي آندروژنيك مردانه، زنانه با ريزش موي ژنتيكي و زنان با طاسي آندروژنيك مشابه الگوي مردانه هستند زيرا موهاي ناحيه دهنده آنها، تراكم بالايي دارد و احتمال ريزش ندارد. ريزش‌هاي موضعي در اطراف خط مو ناشي از جراحي كششي پوست صورت، ريزش موضعي ناشي از نحوه آرايش موها و وارد آوردن كشش زياد به مو، جوشگاه ناشي از تصادف، سوختگي، جراحي يا بيماري‌هاي التهابي و عفوني در سر هستند. اگر در يك مرد جوان زير 25سال با پس‌روي خط رويش مو و كم‌پشت شدن موهاي فرونتال، با يك جلسه پيوند مو، يك خط رويش موي جديد بنا به درخواست خود بيمار و پرتر و پايين‌تر از خط رويش اوليه‌اش ايجاد كنيم، اين كار فعلا بيمار را راضي مي‌كند ولي اين رضايت موقتي خواهد بود زيرا در سال‌هاي بعد با پيشرفت طبيعي ريزش مو در پشت اين خط جديد، موهاي باقيمانده در ناحيه دونر، براي پر كردن سر او تا خط جديد كافي نيستند و موهاي او نمايي غيرطبيعي پيدا مي‌كنند. بنابراين پيوند مو قبل از 25 سالگي توصيه نمي‌شود. بعد از 25سالگي بيمار به مرحله بلوغ كامل مي‌رسد و با بررسي ميزان ريزش فعلي موي بيمار، پيش‌بيني چگونگي گسترش آن در آينده امكان‌پذير است. بيمار در اين سن منطقي‌تر فكر مي‌كند و ميزان طاسي فعلي خود را در نظر مي‌گيرد. به اين ترتيب داشتن يك خط رويش موي جديد به شكل يك مرد بالغ باعث خشنودي و رضايت وي مي‌شود. اگرچه اين خط رويش مو بالاتر از آن حدي است كه در جوانان مي‌بينيم. افراد مسن‌تر چطور؟ آيا مي‌توانند اين جراحي را انجام دهند بيماران مسن اواخر دهه 6 يا 7 يا حتي 8 مي‌توانند داوطلب مناسبي براي پيوند مو باشند زيرا بسياري از اين بيماران آرزو دارند تنها مقداري مو داشته باشند و تقاضاي موي پرپشت ندارند. آيا موي كاشته‌شده دچار ريزش مي‌شود؟ معمولا به هر روشي كه كاشت مو انجام شود، 3-2 هفته پس از كاشت، موها وارد فاز استراحت مي‌شوند و مي‌ريزند. البته ريشه مو سالم و زنده است و فقط ساقه آن مي‌ريزد. رشد مجدد موها 4-3 ماه بعد آغاز مي‌شود و در مجموع 6 ماه طول مي‌كشد تا موها كاملا رشد كنند. فردي كه پيوند مو داشته، چگونه مي‌تواند زندگي عادي‌اش را شروع كند؟ با توجه به نوع كار بيمار، متفاوت است. اگر شغل اداري دارد و با ارباب رجوع سر و كار ندارد، مي‌تواند از روز دوم سر كار برود اما اگر با مشتري سرو كار دارد، بايد مدتي صبر كند تا ظاهرش بهتر شود. اين زمان به نوع گرافت‌هاي كاشته‌شده نيز بستگي دارد. در صورتي كه از تكنيك فوليكولار يونيت استفاده شود، 2 تا 3 روز و در گرافت‌هاي گرد و اسلات 2 تا 3 هفته ممكن است طول بكشد. عمل پيوند مو خطر ندارد؟ عمل جراحي پيوند مو يك عمل سنگين است. خيلي از بيماران ممكن است براي انجام آن ترديد داشته باشند ولي معمولا اگر كاشت مو را متخصص پوست باتجربه و آشنا به جزييات بيماري‌هاي پوست و مو و با رعايت شرايط استاندارد فيزيكي و استريل انجام دهد، عارضه‌اي نخواهد داشت. البته پس از كاشت مو ممكن است عوارض موقتي وجود داشته باشد، از جمله تورم خفيف در پيشاني كه با تنظيم حالت نيمه‌نشسته حين خواب در چند شب اول و كمپرس سرد بلافاصله پس از كاشت مو قابل‌بهبود است. ترميم و كاشت مو چه تفاوتي دارند؟ ترميم را معمولا موسسات ترميم مو انجام مي‌دهند كه موهاي مصنوعي را بين موها مي‌بافند يا متصل مي‌كنند. اين كار در اغلب موارد با ريزش بيشتر موها همراه است ولي در كاشت مو، موهاي خود فرد از پشت سر به جلوي سر منتقل مي‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۳۶:۲۶ توسط:داريوش موضوع:

فوايد و مضرات كاشت ابرو

فوايد و مضرات كاشت ابرو در افراد

ابرو ها در صورت آدمها نقش مهمي در زيبايي آنها ايفا مي نمايد كاشت ابرو يكي از پرطرفدارا ترين عمل زيبايي در تمام نقاط جهان بشمار مي رود. خيلي از افراد تمايلي به كاشت ابرو ندارند و تاتو كردن را به كاشت ابرو ترجيح مي دهند .

كاشت ابروكاشت ابروي طبيعي
ابروها بخش مهم و پر طرفداري در صورت هستند. بعد از كاشت مو، كاشت ابرو پر خواهان ترين كاشت موي طبيعي است. كندن اختياري ابروها به منظور نازك كردن پهناي ابرو، تاتوي ابرو كه در جامعه ما رواج زيادي پيدا كرده، از جمله مهمترين عوامل از دست رفتن دائمي ابروها هستند و گاهي افراد براي جبران آن به جراحي زيبايي كاشت ابرو روي مي آورند.

علل از بين رفتن ابروها:

كندن عصبي ابروها ( تريكوتيلومانيا )، كم كاري تيروئيد، كم پشتي ژنتيكي، ضربه، و آلوپسي آرئاتا. ضربه حتي مي تواند باعث كاهش رنگدانه ابروها شود و به اين طريق نماي ظاهري ابروها را كمرنگ تر كند.

تمام افرادي كه فاقد ابرو هستند يا ابروهاي بسيار نازك و كم پشت دارند مي توانند تحت كاشت ابرو قرار گيرند. روش هاي كاشت ابرو در زمره اولين شيوه هاي كاشت مو هستند كه در نيمه اول قرن بيستم معرفي شده اند. بهترين فوليكول ها براي كاشت در محل ابرو، فوليكول هاي سر هستند و در اين ميان كساني كه موي سر صاف تا كمي حالت دار دارند، بهترين انتخاب ها براي جراحي كاشت ابرو هستند. موهاي مجعد و خيلي حالت دار مناسب كاشت ابرو نيستند. محل قرارگيري ابروها در آقايان اصولا افقي و روي لبه استخواني حدقه چشم است و در خانم ها محل كاشت ابرو از لبه استخواني فاصله گرفته و قوس مي زند.

نكات مهم و ظرافتهاي كاشت ابرو:

 

براي كاشت ابرو ابتدا ابرو را به 3 قسمت تقسيم مي كنيم:

1- تاج ابرو (head)

2- بدنه ابرو (body)

3- دم ابرو (tail)

1- در كاشت تاج ابرو بايد موها با زاويه مناسب و رو به بالا خوابانده شود (تا حالت عمودي پيدا نكنند).

2- در كاشت بدنه از سمت تاج ابرو به دم ابرو بايد زاويه خواباندن موها به تدريج كاسته شود به طوري كه موها با زاويه صفر درجه به صورت مماس در پوست كاشته شود. حتي بايد نوع موهايي كه براي كاشت ابرو استفاده مي شود قطري مناسب با موهاي ابرو داشته باشد (يعني نبايد از موهاي ضخيم براي ابرو استفاده كرد).

3- قطر منافذ كاشت موها در ابروها بايد كوچكتر انتخاب شود چرا كه اگر منافذ بزرگ باشد خروجي موهاي ابروها حالت ضخيم و غيرطبيعي پيدا مي كند. بايد محل قرار دادن موهايي كه كاشته مي شود، خيلي خيلي نزديك به هم و بسيار پرتراكم باشد كه پوست زير موهاي ابروها ديده نشود.

كانديداي مناسب براي كاشت ابرو :

كاشت ابرو براي افرادي مناسب است كه به دليل عوامل مادرزادي، بيماري، عفونت يا زيرابرو برداشتن بيش از حد، ابروهاي كم پوشتي دارند يا ابرو ندارند. براي كساني كه به فكر جايگزيني موي خود هستند، هزينه كاشت ابرو يك عامل اساسي است. در هنگام ارزيابي هزينه كاشت ابرو، بايد بدانيد كه هزينه جراحي با توجه به فرد و ميزان ريزش موي او تغيير مي كند.

نواحي پيوند كاشت ابرو:

نواحي اهدا كننده مو شامل پوست سر مي شود كه وقتي موي اين ناحيه به ابرو پيوند زده شد، به صورت دائمي رشد مي كنند و عموما بايد ماهي يك بار كوتاه شوند. براي بدست آوردن نتايج بهينه، موهاي برداشت شده در ابتدا يكي يكي و گاهي اوقات دو تا دوتا پيوند زده مي شود كه شيوه طبيعي رشد ابروها است.

كاشت ابرو فرآيند بسيار ظريفي است و نيازمند قرار دادن موها در برش هاي بسيار ريز ( نيم ميلي متري) است كه دقيقا در جهت مناسب زاويه بندي شده اند و به گونه اي قرار مي گيرند كه شبيه رشد طبيعي ابرو باشند. استفاده از گرافت هايي كه خيلي ريز تقسيم بندي شده اند باعث مي شود كه قرارگيري با كوچكترين برش هاي احتمالي امكان پذير باشد تا كمترين جاي زخم و آسيب ديدگي به موهاي قبلي وارد شود.

مراحل كاشت ابرو:

 

اگر چه مراحل كاشت ابرو نسبتا ساده است و تحت بيهوشي موضعي انجام مي گيرد و نياز به اقامت طولاني مدت در بيمارستان نيست، جراح بايد براي بدست آوردن نتايج بهينه بيشترين دقت را به خرج دهد. هر ابرو عموما بين 250 تا 400 مو نياز دارد تا ظاهري سالم و طبيعي داشته باشد. تعداد واقعي موهاي ابرو به اندازه و ظاهر ابروي كنوني و همچنين نتايج مورد نظر بستگي دارد. هر تار مو بايد دقيقا در جاي مناسب قرار داده شود و بر طبق جهت موهاي ديگر ابرو و هم سطح پوست قرار داده شود.

موها همچنين بايد در فاصله نزديكي نسبت به يكديگر قرار داشته باشند تا ابرو كامل و صاف به نظر برسد. فوليكول هاي مو اهدا كننده با استفاده سوزن هاي بسيار ريز جدا مي شوند كه تضمين كننده اين مساله است كه بر روي سر يا در ابروي پيوند داده شده هيچ جاي زخمي ايجاد نمي شود. يك ناحيه معمولي براي برداشت مو پشت گوش ها است.

در روش كاشت ابرو هر گرافت مو بايد به صورت جداگانه پيوند زده شود، كه مستلزم استفاده از سوزن هايي مي باشد كه تنها چند ميلي متر پهنا دارند. در طول اين فرآيند، بيحسي موضعي به بيمار تزريق مي شود، تا در طول جراحي كاشت ابرو احساس درد نكنند. وقتي عمل جراحي زيبايي كاشت ابرو به انجام رسيد، نيازي نيست كه بيمار در مراكز كاشت ابرو (كلينيك زيبايي) بستري شود و مي تواند براي دوره بهبودي به خانه برود.

پس از عمل جراحي

پس از عمل جراحي كاشت موي ابرو، كمي خونريزي ايجاد مي شود و شاهد دلمه بستن زخم خواهيد بود. ناحيه ابرو كمي ورم مي كند، اما در عرض چند روز اين عوارض كاهش پيدا مي كند. همچنين كمي احساس خارش به شما دست مي دهد. مواظب باشيد كه ناحيه كاشت موي ابرو را نخارانيد تا به طور كامل خوب شوند. در صورتي كه پس از زمان توصيه شده بعد از كاشت ابرو، برخي از علائم هنوز وجود داشته باشند، به جراح خود مراجعه كنيد.

عوارض كاشت ابرو چيست؟

 

كاشت موي ابرو يك كاشت موي كوچك است. از اين رو، عوارض جانبي كمي دارد. تزريق ماده بي هوشي تا اندازه اي دردآور است، زيرا ناحيه دور چشم بسيار حساس است. با اين حال، پس از بي هوشي هيچ دردي احساس نمي كنيد. با اين حال، به سرعت ناپديد مي شود و با آرايش پوشانده مي شود. ورم دور چشم نيز نسبتا رايج است. ورم به سرعت، اغلب در عرض يك شب، ناپديد مي شود.

پس از جراحي اوليه كاشت موي ابرو، ناحيه شايد كبود شود، ورم كند يا ملتهب شود، اما اين جراحي عوارض ديگري دارد. ناحيه كاشت دچار خارش مي شود كه تنها يك يا دو روز طول مي كشد، در صورتي كه ناحيه ابرو بيش از اين زمان خارش داشت، شايد به دليل عفونت است كه بايد سريعا درمان شود. خارش را مي توان با پماد برطرف كرد. پماد بايد در طول روز و شب بر روي ناحيه كاشت ابرو ماليده شود تا از خراش تصادفي جلوگيري كند.

نتايج كاشت ابرو به چه صورت است؟

 

نتايح كاشت موي ابرو دائمي هستند و خيلي سريع به تفاوت ايجاد شده پي خواهيد برد. عموما در يك كاشت موي FUE، نتايج كامل در عرض 12 ماه بدست مي آيند. براي كاشت ابرو، نتايج كامل در زمان كمتري بدست مي آيد، اما هنوز چندين ماه طول مي كشد.

مو در سه مرحله رشد مي كند، پس اگر پس از كاشت موي ابرو شاهد ريزش مو بوديد نگران نباشيد. طبيعي است. رشد مو در افراد مختلف است و با تداوم رشد موي كاشت شده، همانند ناحيه اهدا كننده اوليه، بايد موها را مرتب كنيد تا ظاهري مناسب داشته باشيد. اين مساله براي بيماران مشكل ساز نيست، زيرا اغلب آنها به زير ابرو برداشتن يا اصلاح قسمتي از بدن خود به صورت منظم عادت دارند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۱۰:۳۷ توسط:داريوش موضوع:

نكاتي پيرامون كاشت مو

نكاتي پيرامون كاشت مو

كاشت و پيوند مو به‌صورت يك عمل سرپايي و بدون بيهوشي همراه با بي‌حسي موضعي بوده و شخص متقاضي كاشت مو در حين عمل هيچ‌گونه دردي حس نمي‌كند. پس از اتمام يك جلسه كاشت مو (كه حدود 3-8 ساعت طول مي‌كشد) به مدت يك روز پانسمان مناسبي روي سر گذاشته مي‌شود. بيمار فرداي آن روز جهت تعويض پانسمان و ويزيت جراح و شستشوي سر مراجعه مي‌كند. در روز دوم بعد از عمل مي‌تواند به حمام برود؛ اما دلمه‌هايي در محل كاشت ايجادشده كه نبايد دست‌كاري شود و اين دلمه‌ها تا روز پانزدهم از بين مي‌روند. موهاي كاشته شده به مدت 2 هفته رشد مي‌كنند كه اين اتفاق نشان‌دهنده گرفتن پيوندهاست؛ اما درصد زيادي از موها از هفته سوم شروع به ريزش كرده و موهاي جديد از ماه دوم به بعد ظاهر مي‌شوند كه در ابتدا اين موها نازك و كركي شكل بوده و به مرور ضخيم مي‌شوند. در اغلب افراد همراه با ريزش موي سر كاشته شده تعدادي از موهاي قبلي بيمار در اطراف محل كاشت نيز وارد فاز استراحت شده و ريزش پيدا مي‌كنند و محل كاشت براي مدتي (شايد تا حدود 4 ماه) كم‌پشت‌تر از سابق ديده مي‌شود، اين حالت شوك ناميده شده و موقتي است و با بيرون آمدن موها از حالت استراحت و افزايش رشد موهاي كاشته شده تراكم مورد انتظار ايجاد مي‌شود. موهاي كاشته شده در 6 ماه اول نازك، كركي و كم تراكم ظاهر مي‌شوند و از ماه ششم به بعد موها پرپشت‌تر شده و تا 12 ماه كامل مي‌شوند.

بهبودي

دوره ريكاوري در افراد مختلف، متفاوت مي‌باشد. براي ۲۴ ساعت پس از عمل، نبايد رانندگي كرده و يا با ماشين‌آلات خطرناك كار كنيد. بخيه‌هاي احتمالي استفاده‌شده در اين درمان معمولاً پس از گذشت ۷ روز كشيده مي‌شوند و پيوندهاي زده شده پس از گذشت ۱۰ روز در محل خود محكم مي‌شوند. پس از گذشت ۱ تا ۲ روز از عمل پيوند موي طبيعي، اكثر بيماران نيازي به استفاده از داروهاي مسكن براي كاهش و كنترل درد ندارند. وضعيت پيوند مو سر بيمار با توجه به مجموعه‌اي از شرايط همچون مقدار موي موجود روي سر فرد، شرايط پوستي و ويژگي‌هاي درماني بيمار، در فاصله زماني كمتر از يك ماه براي سايرين غير قابل تشخيص خواهد شد. به‌هرحال، اين شرايط براي بعضي بيماران براي مدت دو تا سه ماه برطرف مي‌شود. موهاي پيوند زده شده فرآيند رشد خود را با گذشت ۳ تا ۴ ماه پس از عمل جراحي شروع مي‌كنند. به‌اين‌ترتيب رشد كامل و عادي موها پس از كاشت موي طبيعي به يك سال زمان نياز دارد.

توصيه و مراقبت‌هاي پس از كاشت مو

مراقبت بعد از كاشت مو از اهميت زيادي برخوردار مي باشد . شب پس از انجام عمل پيوند مو و چند شب پس‌ازآن، بهتر است سر خود را بالاتر از بقيه اعضاي بدن قرار دهيد. در صورت نياز براي خواب و درد داروهايي تجويز مي‌شود. عموماً به داروهاي آنتي‌بيوتيك نيازي نيست. صبح پس از جراحي كاشت مو، هدبند را خارج مي‌سازيد و دوش مي‌گيريد و پوست سر خود را سه مرتبه مي‌شوييد، فقط براي روز اول اين كار را انجام دهيد.

در روزهاي باقي‌مانده هفته، بايد روزي دو مرتبه دوش بگيريد. به شما آموزش داده مي‌شود كه در حين دوش گرفتن به‌آرامي ناحيه كاشته شده را با يك شامپوي مخصوص به‌آرامي تميز كنيد. گرافت هاي واحد فوليكولي به‌خوبي در نواحي دريافت‌كننده قرارگرفته‌اند و در حين دوش گرفتن از جاي خود بيرون نمي‌آيند. درصورتي‌كه از دستورالعمل‌هاي عرضه شده پيروي كنيد، پس از اولين دوش، ديگر به بانداژ نيازي نخواهيد داشت.

اگرچه براي هفته اول پس از جراحي ريزش مو بايد با احتياط با موي خود رفتار كنيد، ده روز پس‌ازآن مي‌توانيد شامپو زدن، شانه زدن و مراقبت‌هاي موي نرمال را از سر بگيريد. در اين زمان، گرافت ها به‌خوبي سر جاي خود محكم شده‌اند. همچنين در اين زمان مي‌توانيد موهاي خود را كوتاه كنيد. چهار هفته پس از كاشت مو، در صورت تمايل، مي‌توانيد موهاي خود را رنگ كنيد.

عموماً بيماران مي‌توانند كارهاي روزمره خود را فوراً پس از عمل كاشت مو از سر بگيرند. ورزش محدود در اولين هفته شروع مي‌شود. براي چند هفته پس از جراحي كاشت مو بسته به نوع برش ناحيه اهداكننده و شل بودن پوست سر، بايد از انجام حركات ورزشي سنگين خودداري كنيد.

 اقدام به پيگيري درمان و مراجعات بعدي به متخصصان كلينيك تخصصي كاشت مو ايران نوين، بهترين راه براي اطمينان از موفقيت كامل عمل كاشت مو و رسيدن به نتايج ايده‌آل مي‌باشد.

مزاياي كاشت مو در كلينيك تخصصي كاشت مو ايران نوين


  • پزشكان مجربي شما را درمان مي‌كنند. جراحان كاشت موي اين كلينيك درزمينهٔ كاشت مو تركيبي تخصص دارند و هرساله صدها بيمار را درمان مي‌كنند.
  • ما از ريزترين ابزار استفاده مي‌كنيم كه منجر به وارد شدن كمترين آسيب به پوست سر مي‌شود.
  • به لطف مهارت‌ها و روش‌هاي پيشرفته‌اي كه ارائه مي‌كنيم، نتايج قابل تشخيص نيستند.
  • پس از درمان، در پشت سر خود هيچ جاي زخم خطي نخواهيد داشت و مي‌توانيد موهاي خود را بلند يا كوتاه نگه داريد.
  • نتايج دائمي هستند، زيرا تيم ما تضمين مي‌كند كه تنها قوي‌ترين و سالم‌ترين فوليكول‌ها براي روش كاشت موي شما انتخاب مي‌شوند.
  • نتايج طبيعي و مو پرپشت‌تر به نظر مي‌رسد. موهاي جديد در جهتي كه با رشد موي شما انطباق دارد، كاشته مي‌شود و ازآنجايي‌كه ما فوليكول‌هاي سالم را انتخاب مي‌كنيم، ناحيه درمان شده پرپشت به نظر مي‌رسد.
  • جاي زخم‌هاي ناشي از آسيب‌ديدگي‌ها يا جراحي‌هاي قبلي را نيز مي‌توان برطرف كرد.

 متخصصين كاشت مو در كلينيك تخصصي كاشت مو ايران نوين پيشرفته‌ترين و كم تهاجمي‌ترين روش‌هاي كاشت موي موجود را ارائه مي‌كنند و در پشت سر هيچ جاي زخم خطي يا جاي زخم نماياني را باقي نمي‌گذارند. شما مي‌توانيد در سريع‌ترين زمان ممكن و با كمترين ميزان درد و ناراحتي، زندگي روزمره خود را از سر بگيريد.

كاشت مو در جاي زخم و بخيه


 جاي زخم و بخيه بخصوص در ناحيه سر ديد ناخوشايندي دارد و موجب ناراحتي و از بين رفتن اعتمادبه‌نفس در فرد مي‌شود. جاي سوختگي، تصادف رانندگي، عمل جراحي، استفاده از تكنيك‌هاي كاشت موي غير پيشرفته و ساير موارد مانند آن‌ها، همگي مي‌توانند باعث ايجاد آسيب‌هايي شوند كه بر روي ظاهر شما تأثير نامطلوب دارد.

 براي درمان اين مشكل مي‌توان از روش كاهش اثر باقيمانده از زخم استفاده كرد كه در آن سوراخ‌ها يا بافت‌هاي اطراف زخم بريده‌شده و نواحي سالم به يكديگر دوخته مي‌شوند. در ادامه، مي‌توان در محل شكاف و بريدگي ايجادشده از عمليات كاشت مو استفاده كرد.

هدف اصلي متخصصان در كلينيك تخصصي كاشت مو ايران نوين ايجاد يك روش درماني است كه نه‌تنها بدون درد است، بلكه علاوه بر اين مي‌تواند فرآيند بهبود سريع بيمار را به همراه داشته باشد. هدف ثانويه اين متخصصان ايجاد يك فرآيند رشد موي طبيعي در محل بافت داراي زخم است. براي اين كار پيوندهاي مو پس از خارج شدن در شرايط مناسب نگهداري مي‌شوند و در نتيجه مي‌توان با كاشت اين پيوندها بر روي پوست‌هاي داراي كيفيت نسبتاً پايين به بهترين نتايج براي درمان بيمار دست پيدا كرد.

كاري كه متخصصان ما براي افراد متقاضي انجام مي‌دهند، كوچك كردن جاي زخم خطي باقيمانده بر روي سر به خاطر پيوند مو است. متخصصان اين كلينيك، پيازهاي موي موردنياز را به‌صورت يك‌به‌يك در هر بار از ناحيه اهداكننده خارج كرده و سپس اين پيازهاي مو را به محل ايجاد زخم خطي پيوند بزنند. به‌اين‌ترتيب پيازهاي مو مي‌توانند در محل كاشت جديد رشد كرده و علائم باقيمانده از عمل جراحي را پنهان كنند.

خم‌هاي به‌جامانده در ناحيه اهداكننده مو زخم‌هاي به‌جامانده در ناحيه اهداكننده مو (محلي كه پيوندهاي مو از آن گرفته مي‌شود) معمولاً نازك هستند و اغلب پيدا كردن آن‌ها بر روي سر دشوار مي‌باشد. همچنين در اكثر مواقع به‌سادگي مي‌توان اين نواحي خاص را با استفاده از موي سر (مگر در مواردي كه سر تيغ زده شده يا بر روي آن خط انداخته شده باشد) پنهان كرد. درصورتي‌كه جاي زخم ايجادشده به خاطر تكرار روش درماني كاشت مو عريض‌تر شده باشد، احتمال ايجاد عفونت در اين ناحيه افزايش پيدا مي‌كند. بااين‌وجود در اين حالت نيز مي‌توان به‌سادگي با استفاده از موي فرد بيمار (مگر در مواردي كه مو بسيار كوتاه شده باشد) جاي زخم ايجادشده بر روي سر را پنهان كرد. اگر شما به دنبال تيغ زدن به سر خود يا خط انداختن بر روي آن هستيد، لازم است احتمال پيدا شدن جاي زخم بر روي سر را جدي‌تر بگيريد و در صورت مشكل داشتن با اين شرايط با پزشك خود صحبت كنيد. در اين حالت مي‌توان براي رفع مشكل شما از روش كاشت موي FUE در جاي زخم و بخيه استفاده كرد. به‌هرحال در اكثر مواقع جراحت‌هاي به‌جامانده در نتيجه كاشت مو بسيار نازك هستند و پيدا كردن آن‌ها براي سايرين دشوار مي‌باشد. بسياري از بيماراني كه كاشت مو را به‌صورت موفقيت‌آميز انجام داده‌اند، هيچ جاي زخم مشخصي بر روي سر خود ندارند. كلينيك تخصصي كاشت مو ايران نوين به‌طور خاص بيش از 3500 مورد كاشت مو انجام داده و براي شما پيدا كردن جاي زخم بر روي سر اكثر افراد درمان شده دشوار و سخت مي‌باشد. به‌هرحال بدن بعضي افراد گرايش به هايپر تروفيك (بزرگ شدن) جاي زخم و تشكيل برآمدگي در محل ايجاد زخم دارد. درصورتي‌كه شما سابقه اين مشكل را در زندگي خود داشته‌ايد، بهتر است از روش FUE براي كاشت مو استفاده كنيد تا به‌اين‌ترتيب از ايجاد زخم در قسمت اهداكننده مو بر روي سر خودداري گردد. ريسك باقي ماندن جاي زخم بر روي سر بيمار به‌طور كامل بستگي به تجربه جراح دارد. درصورتي‌كه ناحيه اهداكننده مو به‌طور صحيح با كمترين كشيدگي بسته شود، معمولاً اثر به‌جامانده از زخم حداقل خواهد بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۴۵:۰۴ توسط:داريوش موضوع:

سؤالات رايج كاشت مو

سؤالات رايج كاشت مو


ازجمله سوالات رايج كاشت مو مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

آيا كاشت مو براي زنان نيز صورت مي‌گيرد؟

بله. ريزش مو در زنان تقريباً شايع است. اگرچه الگوي ريزش موي زنان نسبت به مردان متفاوت است و اغلب پشت خط مو كم‌پشت مي‌شود. روش درماني كاشت مو در خانم ها و آقايان مشابه است.

آيا اين روش دردناك است؟

روش كاشت موي FUE دردناك نيست. براي بي‌حس كردن ناحيه قبل از شروع درمان از بي‌حسي موضعي استفاده مي‌شود و ازاين‌رو بيمار در طول كاشت مو به‌جز احساس سايش مختصر، دردي را احساس نمي‌كند. پس از كاشت مو كمي قرمزي ايجاد مي‌شود كه در عرض چند روز از بين مي‌رود.

آيا موهاي بلند، مشكلي براي كاشت مو ايجاد مي‌كند؟

خير. برعكس لازم است موها در هنگام كاشت حداقل دو سانتي‌متر بلند باشند تا محل زخم گرفتن گرافت از پشت سر مخفي بماند. لازم نيست قبل از كاشت مو، موهاي خود را كوتاه كنيد و موهاي بلند مشكلي براي كاشت مو ايجاد نمي‌كند

 آيا موهاي كاشته شده حساس و سست هستند؟

خير، موهاي كاشته شده بسيار مقاوم هستند و دائماً رشد خواهند داشت و خصوصيات قبلي خود را حفظ مي‌كنند. بعد از زمان ريكاوري مي‌توانيد مانند قبل موي خود را كوتاه كنيد، شانه كنيد، رنگ كنيد و …

آيا بلافاصله بعد از كاشت مو مي‌توانم به خانه برگردم؟

بله، در كمال اطمينان مي‌توانيد بعد از كاشت مو به خانه بازگرديد. البته درصورتي‌كه مسير رانندگي تا خانه طولاني است بهتر است شخص ديگري شما را تا خانه برساند.

چه مدت بعد از كاشت مو مي‌توانم به سركار بازگردم؟

شما روز بعد از كاشت مو مي‌توانيد به كار خود بازگرديد و داشتن يك روز مرخصي كافي است.

چه مدت بعد از كاشت مو مي‌توانم به تمرينات ورزشي بازگردم؟

تمرينات سبك را مي‌توانيد يك هفته بعد از كاشت مو شروع كنيد اما انجام تمرينات شديد را بايد طبق دستور متخصص و بسته به روش كاشت مو بين ده روز تا چند هفته متوقف كنيد. شنا كردن در استخر را نيز بايد حداقل براي ده روز كنار بگذاريد.

چه زمان مي‌توانم دوباره موهايم را شامپو كنم؟

تا يك هفته بعد از كاشت مو بايد طبق دستور متخصص و با شامپوي مخصوص موي خود را بشوييد و بعدازآن مي‌توانيد به روش عادي سر خود را بشوييد.

مدت زمان عمل كاشت مو چه مدت است؟

طول درمان به تعداد موي موردنياز بستگي دارد. معمولاً كاشت مو و كاشت ابرو بيش از يك روز طول نمي‌كشد (بين سه تا هشت ساعت). بااين‌حال، در بعضي از موارد، وقتي‌كه تعداد تار موي زيادي كاشته مي‌شود، بيمار دوست دارد روش كاشت مو در دو روز صورت بگيرد.
آيا پس از كاشت مو جاي زخم ايجاد مي‌شود؟

به لطف مهارت پزشكان متخصص كاشت مو، محل‌هاي درمان در ناحيه‌هاي كاشته شده معمولاً به‌قدري كوچك هستند كه جاي زخم در عمل قابل‌تشخيص نيست. جاي زخم در ناحيه اهداكننده با موي موجود شما پوشانده مي‌شود. در اغلب موارد، فن‌آوري‌هاي جديد بكار گرفته در كلينيك تخصصي كاشت مو ايران نوين باعث مي‌شود كه خط موي بازيابي شده در عمل قابل تشخيص نباشد.

به چند جلسه درمان نياز است؟

تعداد جلسات موردنياز براي بدست آوردن نتايج مطلوب براي هر فرد و بسته به ميزان ريزش موي فرد متغير است. اما بر حسب تجربه، اغلب بيماران حداكثر به دو جلسه نياز خواهند داشت.

نتايج از چه زماني قابل مشاهده هستند؟

بيماران مي‌توانند فوراً پس از درمان طرح كلي خط موي خود را مشاهده كنيد و مو پس از درمان به‌صورت نرمال شروع به رشد مي‌كند. ريزش موي كاشته شده در چند هفته پس از درمان نرمال است، اما پس‌ازاين ريزش اوليه، مو دوباره قوي و سالم رشد مي‌كند و براي هميشه باقي مي‌ماند. نتايج را در حدود چهار تا شش هفته پس از درمان مي‌توانيد مشاهده كنيد و نتايج كامل را در حدود شش ماه پس از درمان مي‌توان مشاهده كرد.

ميزان ماندگاري نتايج چه مدت است؟

نتايج روش‌هاي كاشت مو دائمي هستند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۳۷:۳۸ توسط:داريوش موضوع:

مراحل كاشت مو و كاشت ابرو

كاشت مو براي سر و كاشت ابروي طبيعي و مسئله‌اي كه در موفقيت و اثرگذاري اين عمل بسيار مهم است اين است كه جراحي يكي از مؤثرترين روش‌هاي درمان ريزش مو براي بازيابي و ترميم موي سر مي‌باشد زيرا نتايج آن دائمي هستند و ظاهري طبيعي را براي فرد به همراه مي‌آورد. در كاشت طبيعي مو، واحدهاي فوليكولي مو از ناحيه اهداكننده مو كه اغلب موي پشت سر است جدا مي‌شود و به ناحيه دريافت‌كننده (ناحيه طاس سر) انتقال داده مي‌شود. كاشت موي سر و كاشت مو ابرو روشي ايمن است، دوره بهبودي كوتاه و عوارض جانبي اندكي دارد. مسئله‌اي كه در موفقيت و اثرگذاري اين عمل همچون ليزر درماني مو بسيار مهم است اين است كه جراحي كه اين روش كاشت مو سر را انجام مي‌دهد بايد مهارت و تجربه بالايي داشته باشد. كاشت طبيعي مو در كلينيك تخصصي كاشت مو ايران نوين با امكانات و تجهيزات پزشكي مجهز ارائه ميشود.

يكي از روش هاي ديگر كه براي برخي از بيماران بسيار مناسب است, كاشت موي سر به روش پي آر پي يا كاشت مو بدون نياز به جراحي است.

تمام افرادي كه به صورت غير ارثي با مشكل ريزش مو مواجه شده‌اند، از روش غير جراحي پي آر پي موي سر مي‌توانند براي بازيابي وضعيت عادي موي خود استفاده كنند. به هر حال، افراد ايده آل براي استفاده از اين روش معمولاً داراي شرايط زير هستند:

افرادي كه تمايلي به رفتن زير تيغ جراحي براي بازيابي وضعيت موي طبيعي خود ندارند.
افرادي كه در حال حاضر داراي مشكلات خاص در ارتباط با پيازهاي مو هستند.
افرادي كه به دنبال توقف ريزش مو و جلوگيري از پيشرفت آن مي‌باشند.

آيا شما كانديد خوبي براي كاشت مو هستيد؟


تعدادي از مهم‌ترين نكات قابل‌بررسي در زير عنوان‌شده و كمك مي‌كند تا شما بتوانيد تا حدودي خود را به‌عنوان يك كانديد كاشت مو ارزيابي كنيد.

سن  : اغلب آقايان 18 تا 25 ساله كانديد مناسب كاشت مو نمي‌باشند به‌جز موارد خاص با نظر پزشك؛ زيرا با بررسي ميزان ريزش موي فعلي آن‌ها پيش‌بيني توسعه يافتن طاسي در آينده امكان‌پذير نمي‌باشد. بهترين زمان كاشت مو زماني مناسب است كه ريزش موي سر فرد متوقف شده باشد.
وضعيت سلامت  : به‌منظور بررسي وضعيت سلامت فرد، بررسي شرح‌حال كامل و انجام آزمايشات لازم ضروري مي‌باشد.

بانك مو:  كساني كانديد بهتري براي كاشت مو هستند كه در ناحيه پشت سرشان تراكم بالايي از فوليكول‌هاي مو داشته باشند. تراكم به معني تعداد موها در واحد سطح مي‌باشد. البته به كمك متدهاي نوين، براي افرادي كه تراكم موي كمتري دارند نيز كاشت مو قابل انجام است و نتايج رضايت بخشي خواهد داشت.
ميزان شلي پوست سر  : ميزان شلي پوست مشخص مي‌كند تا چه ميزان از پوست پشت سر را مي‌توان برداشت تا با حداقل كشش بتوان بخيه زد و احتمال جاي بخيه كاهش يابد. البته اين موضوع تنها در كاشت مو زنان به روش fut حائز اهميت است و در مورد بيماراني كه پوست سرشان به‌اندازه كافي شل نيست مي‌توان مشكل را با استفاده از پيوند موي طبيعي به روش fit يا كاشت مو بدون نياز به جراحي حل نمود.

 بهترين راه براي دانستن اين موضوع كه انجام عمل كاشت مو و كاشت مژه براي شما مناسب است يا خير، و همچنين اطلاع از قيمت قيمت كاشت مژه و ابرو و مو انجام مشاوره با متخصصين كلينيك تخصصي كاشت مو ايران نوين مي‌باشد.

فرآيند كاشت مو در كلينيك تخصصي كاشت مو ايران نوين


اقدامات قبل از كاشت مو

متخصص پوست و مو قبل از انجام كاشت مو، در مورد وضعيت سلامت جسماني شما و انتظارات شما از عمل كاشت مو سؤالاتي مي‌پرسد. ازجمله اين‌كه:

  • چرا قصد داريد اين عمل را انجام دهيد، انتظارات شما از كاشت مو و نتايج نهايي آن چيست؟
  • وضعيت سلامت جسماني شما چگونه است؟ بيماري خاصي نداريد و به داروي خاصي آلرژي نداريد؟
  • در حال حاضر از چه داروها، ويتامين‌ها، مكمل‌ها يا درمان‌هاي گياهي استفاده مي‌كنيد؟ آيا سيگار مي‌كشيد و الكل مصرف مي‌كنيد؟

متخصص پوست و مو پيش از انجام كاشت اقدامات زير را انجام مي‌دهد و توصيه هاي قبل از كاشت مو به شما ميكند:

  • ارزيابي وضعيت سلامت جسماني بيمار، بيماري‌هايي كه در حال حاضر دارد يا سابقه ابتلا به آن را داشته و بررسي عوامل خطر
  • عكس‌برداري از سر بيمار و نواحي كه ريزش مو دارند، براي ثبت و تكميل پرونده بيمار
  • گفت‌وگو با بيمار در مورد روش‌ها و تكنيك‌هاي كاشت مو و گزينه‌هاي مناسب براي بيمار
  • صحبت با بيمار در مورد نتايجي كه از كاشت مو انتظار مي‌رود و خطرات احتمالي كاشت مو

انواع روش‌هاي كاشت مو

 كاشت مو در كلينيك تخصصي كاشت مو ايران نوين با استفاده از جديدترين متدهاي روز دنيا در كاشت موي طبيعي توسط تيمي از مجرب‌ترين تكنسين‌هاي كاشت مو و پزشك متخصص انجام مي‌شود. كاشت مو در اين كلينيك كاشت مو به روش fut ، fit و روش تركيبي و كاشت مو بدون نياز به جراحي انجام مي‌شود. البته در برخي از كلينيك ها روش sut هم انجام مي‌گردد. در ادامه به بررسي هركدام از روش‌ها خواهيم پرداخت.

روش fut

اين روش به چهار مرحله اصلي تقسيم مي‌شود: برداشت مو از ناحيه اهداكننده، آماده‌سازي گرافت، ايجاد ناحيه دريافت‌كننده و قرار دادن گرافت.

برداشت مو از ناحيه اهداكننده: اولين مرحله اين روش برداشت نوار اهداكننده از محل دريافت‌كننده به شكلي است كه كمترين آسيب به موهاي اهداكننده وارد شود و كمترين جاي زخم در ناحيه اهداكننده پس از بخيه زدن بافت ايجاد شود. اين روش به محدود شدن ايجاد جاي زخم در ناحيه اهداكننده كمك مي‌كند، زيرا به مو اين امكان را مي‌دهد تا از جاي زخم رشد كند و نمايان بودن را به حداقل برساند.

آماده‌سازي گرافت: در اين مرحله باريكه اهداكننده زير ميكروسكوپ مخصوص جراحي ترميم مو گذاشته مي‌شود و باريكه مو به پيوندهاي (گرافت‌هاي) بسيار ريزي از واحدهاي فوليكولي مجزا دربرگيرنده يك تا چهار تار مو تقسيم مي‌شود.

ايجاد نواحي دريافت‌كننده: جراح متخصص كاشت مو ناحيه‌هاي دريافت‌كننده مو را متناسب با برنامه كاشت زيبايي موي طراحي شده مختص هر بيمار در زاويه، جهت و موقعيت مناسب ايجاد مي‌كند.

قرار دادن: در پايان جراح متخصص پيوندهاي مو را با دقت در ناحيه‌هاي مشخص‌شده كم‌پشت و بدون موي پوست سر قرار مي‌دهد.

روش FUE) fit)

در طول كاشت موبه روش FUE، واحدهاي فوليكولي مجزا (گروه‌هاي موي يك، دو، سه و چهار تار مويي كه به‌صورت طبيعي در پوست سر رشد مي‌كنند) با استفاده از يك پانچ بسيار ريز يكي‌يكي برداشت مي‌شوند. اندازه اين پانچ بين 0.7 تا 1 ميلي‌متر است. عموماً موي ناحيه اهداكننده، كوتاه مي‌شود تا پزشك بتواند پوست سر بيمار را مشاهده كند. واحدهاي فوليكولي (كه گرافت نام دارند) از نواحي مقاوم در برابر طاسي در كناره‌ها و پشت سر (كه به آن‌ها نواحي اهداكننده گفته مي‌شود) با استفاده از يك فرآيند چندمرحله‌اي گرفته مي‌شوند.
وقتي واحد فوليكولي از بافت‌هاي مجاور جدا شود، مي‌توان آن را اغلب با انبركي كه موي بالاي سطح پوست را مي‌گيرد، استخراج كرد. هر گرافت واحد فوليكولي بايد با دقت در نواحي دريافت‌كننده (نواحي موردنظر براي كاشت موي طبيعي) كوچكي كه پزشك در نواحي طاس يا كم‌پشت پوست سر ايجاد كرده، قرار داده شوند. بسته به ترجيح پزشك، واحدهاي فوليكولي به دو صورت در ناحيه دريافت‌كننده قرار داده مي‌شوند يا فوراً پس از برداشت هر گرافت در نواحي دريافت‌كننده از پيش ايجادشده قرار مي‌گيرد يا پس از اتمام فرآيند استخراج واحدهاي فوليكولي اين كار صورت مي‌گيرد. گرافت هاي برداشت‌شده كه فوراً كاشت نشوند، به‌دقت در يك محلول حاوي سالين نگهداري مي‌شوند. از محلول‌هاي نگهداري بافت ديگر مي‌توان به بافر، مواد مغذي و آنتي‌اكسيدان‌ها يا پلاسماي غني از پلاكت حاوي فاكتورهاي رشد و ويژگي‌هاي بهبود زخم اشاره كرد. محلول‌هاي نگهدارنده مانع از خشك و كم آب شدن واحدهاي فوليكولي مي‌شود كه فوراً در نواحي دريافت‌كننده پوست سر كاشت نمي‌شوند.

مزاياي كاشت مو به روش FUE) fit)

 از مزاياي كاشت موي طبيعي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • كم تهاجمي‌تر بودن روش
  • كاهش ايجاد جاي زخم و امكان كوتاه كردن مو
  • زمان درمان كمتر و بهبودي سريع‌تر و نيازهاي درماني كم بعد از عمل
  • نواحي برداشت واحدهاي فوليكولي بيشتر و امكان استخراج موي بدن (BHT)
  • بهترين روش براي موارد خاص و كوچك (بهترين روش بازسازي و كاشت ابرو )

مزايا در ادامه به‌طور مفصل توضيح داده مي‌شود.

از ديگر مزاياي كاشت موي طبيعي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

كم تهاجمي‌تر بودن روش : برخلاف روش كاشت مو FUT كه در آن رشته از پوست سر حاوي واحدهاي فوليكولي برداشت جدا مي‌شود، برش ايجاد مي‌شود و زخم با بخيه بسته مي‌شود، گرافت هاي و بافت مجاور در روش FIT به‌صورت مجزا با استفاده از پانچ‌هايي برداشت مي‌شود. به همين دليل، بسياري از افراد، اين روش را به نسبت روش FUT كم تهاجمي‌تر مي‌دانند.

كاهش ايجاد جاي زخم و امكان كوتاه كردن مو : علاوه بر كم تهاجمي‌تر بودن، اين روش كاشت مو همچنين مانند روش FUT جاي زخم خطي ايجاد نمي‌كند. اگرچه بسياري از جراحان با استعداد مي‌توانند جاي زخم‌هاي خطي غيرقابل تشخيصي را با روش‌هاي برش‌زني ايجاد كنند، اما به‌هرحال روش FUT هميشه يك جاي زخم خطي باريك در بالا و پشت سر ايجاد مي‌كند. علاوه بر اين، فيزيولوژي يا فعاليت‌هاي پس از عمل بعضي از بيماران باعث كشيدگي بيش‌ازحد و درمان نامناسب ناحيه زخم در روش كاشت موي FUT مي‌شود. اين مسئله اغلب منجر به ايجاد جاي زخم بيشتر و برجسته‌تر در ناحيه اهداكننده مي‌شود.

زمان درمان كمتر و بهبودي سريع‌تر و نيازهاي درماني كم بعد از عمل : بسياري از جراحان كاشت مو بر اين عقيده هستند كه ماهيت غيرتهاجمي‌تر روش FUE منجر به زمان درمان و بهبودي سريع‌تر نسبت به روش كاشت موي FUT مي‌شود. به دليل اينكه زخمي بسته نمي‌شود و از بخيه استفاده مي‌شود و در طول دوره درمان در ناحيه اهداكننده كشيدگي به وجود نمي‌آيد، عموماً در روش كاشت موي FUE بيمار درد و ناراحتي كمتري را در ناحيه اهداكننده احساس مي‌كند. بيماراني كه روش FUE را انجام مي‌دهند عموماً سريع‌تر مي‌توانند زندگي روزمره و فعاليت‌هاي خود را از سر بگيرند.

بهترين روش براي موارد خاص و كوچك (بهترين روش بازسازي ابرو): با توجه به اينكه روش كاشت موي FUE عموماً نسبت به روش FUT كم تهاجمي‌تر است و در مدت‌زمان كمتري انجام مي‌شود، براي موارد خاص و كوچك بهينه است. براي مثال، روش كاشت موي FUE براي بيماران جوان‌تري كه تنها به تعداد گرافت كمي نياز دارد و نمي‌خواهند جاي زخم خطي در سر آن‌ها ايجاد شود، فوق‌العاده است. همچنين، روش FUE براي روش‌هاي كاشت موي مخصوص مثل بازسازي ابرو (كاشت ابرو) كه در آن به استخراج تعداد كمي گرافت مخصوص (به‌عبارت‌ديگر واحدهاي فوليكولي مجزاي مو) با كمترين جاي زخم نياز است، بسيار مناسب است.

عمولا عوارض كاشت مو جزئي هستند و بدون اينكه اثري بر نتيجه نهايي داشته باشد، مي‌توان آن‌ها را برطرف كرد. اين روش جراحي به‌طوركلي بسيار موفقيت‌آميز و بي‌خطر است، اما با توجه به اين‌كه به‌سختي مي‌توان پيش‌بيني كرد كه اين روش براي هر بيمار چگونه عمل مي‌كند، ممكن است مشكلاتي به وجود بيايد. به‌طوركلي، هر فردي نسبت به هر عمل واكنش متفاوتي دارد. اين روش براي اغلب افراد نتايج مثبتي را به همراه دارد، اما در صورت با تجربه نبودن جراح مشكلاتي ممكن است به وجود بيايد

عوارض جانبي احتمالي اين روش جراحي شامل موارد زير است:

  • رشد ضعيف يا كند مو: احتمالاً ناشي از آسيب به فوليكول‌ها است.
    عفونت: اين مشكل به‌ندرت پيش مي‌آيد، زيرا قبل و پس از كاشت مو بيمار داروهاي آنتي‌بيوتيك مصرف مي‌كند.
    جاي زخم مشخص: جراح سعي مي‌كند برش را در بخش مناسبي از ناحيه اهداكننده قرار دهد تا به‌سختي بتوان به وجود آن پي برد.
    التيام نامناسب زخم: عوامل ژنتيكي در وجود اين مشكل نقش ايفا مي‌كنند و بعضي از افراد نسبت به افراد ديگر سريع‌تر بهبودي پيدا مي‌كنند.
    تغيير در رنگدانه پوست: احتمال تغيير رنگ پوست (تيره شدن) وجود دارد، البته اين اتفاق به‌ندرت پيش مي‌آيد.

 هر روش جراحي عوارضي به همراه دارد و روش جراحي كاشت مو نيز از اين قاعده مستثنا نيست؛ اما درصورتي‌كه اين عمل نزد پزشك معتبر انجام شود، عوارض كاشت موي سر بسيار كاهش مي‌يابد. پزشكان متخصص كلينيك تخصصي كاشت مو ايران نوين با تجربه و سابقه درخشان خود در اين زمينه، عوارض جانبي اين عمل را تا حد ممكن كاهش مي‌دهند تا شما بتوانيد به بهترين نتايج ممكن دست يابيد.

هزينه و قيمت


هزينه كاشت مو يا قيمت كاشت مو براي هر فرد مي‌تواند متفاوت باشد و بستگي به تعداد گرافت هاي كاشته شده براي هر بيمار دارد. محاسبه قيمت كاشت موي طبيعي به طور دقيق كار ساده‌اي نيست. هزينه كاشت ابرو نيز از همين قاعده پيروي مي كند . تيم پزشكي ما در طول جلسه مشاوره قيمت كاشت مو را تعيين مي‌كنند. جزئيات عمل و تعداد گرافت هاي كاشته شده و روش مورد استفاده هزينه كاشت موي نهايي را تعيين مي‌كنند.

براي دريافت مشاوره درباره نحوه محاسبه هزينه‌ كاشت مژه و همچنين هزينه كاشت مو و ابرو با مشاورين كلينيك تماس حاصل فرماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۲۶:۲۱ توسط:داريوش موضوع:

كاشت ابرو و كاشت مو

كاشت ابروي طبيعي و قابل رشد


كمان ابروهاي بالاي چشمان آدمي با موهاي طبيعي زيباتر است يا يك رنگ مصنوعي و خسته كننده به نام تاتوي ابرو؟
قضاوت كردن در مورد اين سؤال كه تاتو ابروها با رنگ بهتر است يا كاشت ابروها با موهاي طبيعي و زنده كار سختي نيست. چه كسي مي پذيرد ابروهايي با موهاي طبيعي و زنده و قابل رشد كه قابل اصلاح كردن، قابل تغيير فرم دادن و قابل رنگ كردن است را با يك ابروي نقاشي شده با رنگ هاي تاتو و هاشوري كه خيلي زود در شخص ايجاد خستگي و يكنواختي مي كند، عوض كند. حتي براي كساني كه قبلا تاتوي ابرو كرده اند خبري خوشحال كننده داريم و آن هم اين است كه مي توانند روي اين تاتوي قديمي كاشت ابروي طبيعي انجام دهند. يعني به جاي تحمل كردن اين تاتوي يك فرم و بي روح يا چند بار تاتو كردن روي تاتوي قبلي، امروزه با استفاده از تكنيك ها و متدهاي مدرن و جديد و حرف هاي كه توسط بهترين و باتجربه ترين متخصصان كاشت ابرو كه تعداد بسيار فراواني كاشت ابرو انجام داده اند، مي توانند روي تاتويشان موهاي طبيعي بكارند و صاحب ابرويي طبيعي و زنده شوند.
در ادامه دكتر داوود مقامي، عضو انجمن جراحان ايران از روش كاشت ابروها با استفاده از موهاي زنده و قابل رشد و طبيعي خود افراد سخن مي گويد.
آيا وقت خداحافظي با تاتوي ابروها فرا نرسيده است؟
به راستي زمان آن فرا رسيده كه ديگر با تاتوي ابروها و هاشوري كردن ابروها (ميكروپيگمنتيشن) خداحافظي كنيم و به جاي آن ابروهايتان را با موهاي خودتان به صورت طبيعي بكاريد.
تاتوي ابروها در آرايشگاه ها انجام مي شود و خطر انتقال بيماري هاي فراواني از جمله: ايدز، هپاتيت و... به همراه دارد ولي كاشت ابروها با موهاي خود شخص در كلينيك هاي تخصصي پوست و مو كه داراي مجوز رسمي از وزارت بهداشت هستند، تحت نظر پزشكان متخصص و با وسايل استريل انجام مي شود. چه كساني مي توانند كاشت ابرو انجام دهند؟

  • كساني كه ابروهايي كم پشت دارند براي پرپشت كردن ابروهايشان 

  • كساني كه شكل و فرم ابروهايشان زيبا نيست (دائم با مداد ابرو مجبور به تصحيح شكل آن هستند) براي تغيير فرم ابروهايشان مي توانند كاشت ابرو انجام دهند.

  • كساني كه اثر سوختگي يا جاي بخيه (اسكار) در ابروهايشان دارند براي ترميم جاي آنها بهترين گزينه كاشت ابرو است.

  • كساني كه قبلا تاتوي ابرو كرده اند ولي از فرم آن خسته شده اند نيز مي توانند با استفاده از تكنيك هاي خاص و حرفه اي روي تاتوي خود كاشت ابرو انجام دهند

  • كساني كه به دليل بيماري هاي خاص يا موارد ديگري قسمتي از ابروي خود را از دست داده اند براي پر كردن داخل آن ناحيه از ابروهايشان مي توانند كاشت ابرو انجام دهند.

روش كاشت ابرو چگونه است؟
ابتدا شما موي ابروي دلخواه خود را به وسيله مداد ابرو مي كشيد و سپس تيم مجرب و متخصصان مربوطه آن را بررسي مي كنند تا اگر نياز به تغييراتي در مدل مربوطه باشد (با مشورت خودتان) اعمال كنند تا بهترين مدل ابرو كه كاملا به صورت شما مي آيد انتخاب شود، سپس روي همين مدل كه با مداد ابرو كشيده شده با موهاي طبيعي خودتان ابرو كاشته مي شود. كاشت ابرو در كلينيك تخصصي پوست و مو و به صورت سرپايي و با بي حسي موضعي و بدون درد در يك جلسه حدودا يك ساعته انجام مي شود، يعني تعدادي از موهاي سر شما كه از ناحيه پشت گوش برداشته مي شود، به ناحيه ابرويتان منتقل مي شود.
روش حرفه اي اينجاست كه: بايد از اين مقدار موهاي برداشته شده از سر فقط تعداد خاصي از اين موها كه ضخامتي متناسب با موهاي ابروهاي شما دارد انتخاب شود (نه از همه موها با هر ضخامتي) به عبارت ساده تر بايد موهايي با ضخامت نازك و هم قطر با موهاي ابروهايتان انتخاب شود چرا كه اگر موها ضخيم باشد ابروها به صورت زمخت و زشت ايجاد مي شوند. انتخاب اين قطر مو نياز به تبحر و تجربه متخصصان دارد.

 


قابليت رنگ پذيري ابرو بعد از كاشت

نكات مهم و ظرافت هاي كاشت حرف هاي ابرو:
ابتدا ابرو را به 3 قسمت تقسيم مي كنيم:
1-   تاج ابرو(head)
2- بدنه ابرو (body)
3- دم ابرو (tail)
در كاشت تاج ابرو بايد موها با زاويه مناسب و رو به بالا خوابانده شود (تا حالت عمودي پيدا نكنند). پيوند مو ترميم مو تقويت مو در كاشت بدنه از سمت تاج ابرو به دم ابرو بايد زاويه خواباندن موها به تدريج كاسته شود به طوري كه موها با زاويه صفر درجه به صورت مماس در پوست كاشته شود.
حتي بايد نوع موهايي كه براي كاشت ابرو استفاده مي شود قطري مناسب با موهاي ابرو داشته باشد (يعني نبايد از موهاي ضخيم براي ابرو استفاده كرد).
قطر منافذ كاشت موها در ابروها بايد كوچكتر انتخاب شود چرا كه اگر منافذ بزرگ باشد خروجي موهاي ابروها حالت ضخيم و غيرطبيعي پيدا مي كند.
بايد محل قرار دادن موهايي كه كاشته مي شود، خيلي خيلي نزديك به هم و بسيار پرتراكم باشد كه پوست زير موهاي ابروها ديده نشود.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۰۰:۰۱ توسط:داريوش موضوع:

جراحي زيبايي و انواع آن در يك نگاه

در سايه پيشرفت هاي دانش پزشكي، مرزهاي جراحي زيبايي(جراحي پلاستيك) به صورتي جهش وار توسعه يافته و هر روز عده بيشتر و بيشتري تصميم مي گيرند درباره نمود ظاهري خود كه با درون آنها هماهنگي ندارد، كاري انجام دهند. جراحي زيبايي يا همان جراحي پلاستيك يك جراحي واقعي است و خطراتي دارد كه مانند خطرات ساير جراحي هايي است كه با چاقو سروكار دارند.

ورود به عصر طلايي جراحي زيبايي

جراحي زيبايي مانند هر پديده ديگري، در عصر طلايي خود رونق يافته و در ميان هواخاهان خود ايجاد شادماني كرده است. اين نوزايي حاصل تركيب علم، جامعه و روان شناسي است. تكنيك هاي جديد، مواد بهبود يافته و افزايش مهارت جراحان، جراحي زيبايي را (كه زماني در انحصار افراد مشهور، شجاع و ثروتمند بود) در مسير اصلي خود قرار داده است.
اكنون عمل جراحي زيبايي توسط جراحي زيبايي مطمئن تر، آسان تر و ارائه شدني تر از گذشته شده است. جراحي زيبايي نقش مهمي در دنياي انسان ها كسب كرده و هر سال مورد استقبال ميليون ها نفر قرار مي گيرد. برخي از بيماران، انجام جراحي هاي صورت، جراحي ليف چشم ها، ليفت صورت، شكل دهي بيني و ايمپلانت چانه را انتخاب مي كنند. ساير بيماران به وسيله ليپوماتيك، جراحي پستان، جمع كردن شكم و حتي ليفت بازو و پيكر تراشي شكل بهتري به بدن خود مي دهند.
جراحي زيبايي، يك جراحي واقعي است، بنابراين بايد آگاهانه از آن استفاده كرد. در اينجا الفباي جراحي را شرح خواهيم داد. شما اگر تصميم جدي گرفتيد و براي استفاده از ابزارهايي كه در اين مطلب عرضه مي شود وقت بگذاريد، سود خواهيد برد.

آمار عمل جراحي زيبايي در دنيا

آمارها نشان مي دهد در ۱۵ سال گذشته شمار مصرف كنندگان لوازم آرايشي و متقاضيان عمل هاي جراحي پلاستيك (Plastic surgery)، ۷۰ درصد بيشتر شده است .براساس آماري كه انجمن جراحي پلاستيك آمريكا ارائه كرده‌است، ۸۰‌درصد از جراحي ‌هاي سال ‌۱۹۹۹ را زنان انجام مي ‌دادند، اما روز به روز بر تعداد مرداني كه با اعمالي چونجوانسازي پوست، بوتاكس، كاشت مو و جراحي بينيي مي ‌خواهند خود را زيبا كنند، افزوده مي ‌شود.

 

جراحي زيبايي، به اعمال جراحي پزشكي مي‌گويند كه براي تغيير و زيباسازي يا رفع آسيب‌هاي ظاهري بخشي از صورت يا بدن انجام مي‌شود. اين نوع جراحي شامل موارد بسيار زيادي از جمله موارد زير است:

  • جراحي بيني
  • درون‌كاشت پستان
  • جراحي مؤنث‌سازي چهره
  • جراحي زيبايي پستان
  • برجسته سازي گونه‌ها
  • برجسته سازي لب‌ها
  • رفع افتادگي پلك‌ها
  • افزايش قد

به طور كل و بسيار دقيق تر مي‌توان جراحي زيبايي (پلاستيك و ليزر موهاي زائد) را به شاخه‌هاي زير تقسيم كرد:

۱-زيبايي صورت:

  • بيوتيفكيشن
  • ليفت صورت و گردن
  • ليفت پيشاني و ابرو
  • جراحي پلاستيك پلك (بلفاروپلاستي)
  • تزريق چربي
  • زيبايي خطوط صورت
  • زيبايي لب
  • فيلرها (پركننده‌ها و ژل‌ها)
  • بوتاكس
  • تزريق پلاكت پي آر پي
  • چين و چروك و اافتادگي صورت

۲-زيبايي غبغب و گردن

۳-زيبايي شكم - پهلو و پشت

۴-زيبايي سينه

۵-زيبايي بازو و ران‌ها


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۲۵:۵۶ توسط:داريوش موضوع: